Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari September, 2011

Minggu-minggu Yang Sibuk...

Walaupun kita masih dalam semangat dan mood raya, tapi keje dah makin banyak. Tak sempat pulak rasanya nak kena siapkan dalam masa yang ditetapkan...Huhuhu...

Jumaat minggu lepas, jabatan saya menganjurkan makan-makan untuk kakitangan. Sekadar untuk jamuan raya dalaman je. Takde jemput tetamu luar pun. Lagi pun makanan disediakan oleh kakitangan sendriri. Saya pulak kena sediakan minuman untuk hari tu. Sederhana, tapi meriah gak la. Sekali-sekala dapat lepak-lepak dan makan-makan sama-sama macam ni, memang best. Terbaekkkkk...Hehehe...


Minggu ni pulak semua kakitangan sibuk dengan persiapan menghadapi audit minggu depan. Lebih-lebih lagi bagi mereka yang akan terlibat dengan kursus, termasuklah saya. Minggu depan saya akan mengikuti kursus induksi di Port Dickson. Jadi, kena la siapkan keje sebelum berkursus. Tu yang kelam kabut sikit.

Dalam pada kelam kabut, saya sebenarnya sempat lagi balik KB Sekarang ni pun saya berada di KB sempena cuti Hari Malaysia. Walaupun cuti, keje tetap sa…

Aidilfitri 2011...

Alhamdulillah. Kita dah sama-sama selesai menjalani ibadat puasa sepanjang Ramadhan lalu. Dan kita juga dah pun menyambut ketibaan Hari Raya Aidilfitri...

Kali ni, sambutan Aidilfitri untuk saya dan keluarga tetap sederhana seperti biasa. Tak ada la sambutan yang keterlaluan. Malah, bagi saya sambutan kali ni memang sederhana dan ringkas. Kebetulan pula saya memang tak ada duit sangat sebab dah guna untuk bayar hutang. Jadi, baju raya pun saya tak beli pun...Huhuhu...

Seperti biasa, pada hari raya pertama saya akan berada di rumah untuk meraikan tetamu yang datang. Cuma pada sebelah petang saya berkesempatan untuk keluar beraya. Itu pun sebab kawan saya Alfah yang ajak untuk beraya di rumah Cikgu Nahar. Dalam kul 5 petang kami keluar untuk ke rumah Cikgu Nahar di Kota Kubang Labu, dekat dengan Wakaf Bharu. Sembang-sembang dengan cikgu sambil tengok cucu pertama dia. Dalam kul 7 malam kami bergerak balik. Saya gi pulak umah Alfah. Relaks jap, pastu kuar balik gi umah Anis, sepupu Alfah…