Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari November, 2010

14 Lagu Terpilih...

Semalam, terjawab sudah teka-teki mengenai senarai 14 lagu yang bakal berentap di Anugerah Juara Lagu Ke-25 yang dijangka berlangsung pada 9 Januari 2011 nanti. Berikut adalah senarai lagu yang terpilih :


1 ) Faizal Tahir - Hanyut

2 ) Shahir - Kebahagiaan Dalam Perpisahan

3 ) Hafiz - Noktah Cinta

4 ) Meet Uncle Hussain & Black - Drama King

5 ) Adira - Ku Ada Kamu

6 ) Yuna - Cinta Sempurna

7 ) A.P.I. - Pelita

8 ) Tomok - Berlari

9 ) Black - Sofea Jane

10) Hujan - Mencari Konklusi

11) Faizal Tahir - Selamat Malam

12) Bunkface - Extravaganza

13) Stacy - Jahat

14) Anna Raffali - Tolong Ingatkan Aku


Pasti ramai yang dah berkira-kira lagu mana yang mampu untuk merangkul Anugerah Juara Lagu Ke-25. Apa yang pasti, semua lagu ada kelebihan tersendiri. Boleh dikatakan semua lagu tu lagu kegemaran saya. Jadi, lagu mana yang menang pun, saya tak kisah...Hehehe...

Selamat Hari Raya Aidil Adha 1431 H / 2010 M...

Hari ni, 17 November 2010, bersamaan 10 Zulhijjah 1431 H, seluruh umat Islam di Malaysia menyambut Hari Raya Aidil Adha. Semestinya sambutan kali ni cukup sederhana sambutannya, namun penuh dengan kesyukuran. Apa yang penting, kita menghayati maksud sebenar istilah korban bagi umat-umat Islam. Biarlah kita sama-sama menghayati erti korban yang sebenar-benarnya.

Kepada kawan-kawan, Selamat Hari Raya Aidil Adha saya ucapkan. Janganlah kita lupa pada mereka yang tak mampu meraikan Aidil Adha kali ni. Selamat bergembira...

Selesai...

Semalam saya menghadiri MTest, ujian penilaian untuk KPLI-SR ambilan Januari 2011. Pusat peperiksaan saya kali ni adalah di S.M.K. Kok Lanas.

Bagi saya, ujian kali ni agak mudah kalau nak dibandingkan dengan tahun lepas. Tapi tak tahu la,kan... Susah nak jangka benda-benda macam ni. Kalau senang pun belum tentu lagi dapat. Lagi pun pengambilan sedikit je kalau nak dibandingkan dengan jumlah yang memohon. Pastii ramai gak yang kecewa lagi. Saya pun tak tahu la dapat ke tak kali ni.

Apa pun, yang penting kita tetap mencuba. Dapat atau tak, tu bergantung pada rezeki kita. Kalau dapat, rezeki kita la tu. Kalau tak, cuba lagi la nanti.

Kalau ada kawan-kawan yang dapat nanti, tahniah la saya ucapkan

Sekitar Perlawanan Akhir Piala Malaysia 2010...

Hari ni saya nak kongsi cerita, gambar-gambar dan video sekitar perlawanan akhir Piala Malaysia 2010 pada Sabtu lepas.

Seperti yang saya maklumkan sebelum ni, saya bertolak dari Kota Bharu pada hari Jumaat. Sekitar jam 7.30 malam, saya bertolak untuk ke Terengganu. Sampai di tempat adik saya sekitar jam 10.30 malam. Lepas makan dan rehat kejap, kami bertolak sekitar jam 11.15 malam. Kami berhenti untuk rehat dan tidur di R&R Temerloh pada jam 3.30 pagi. Jam 9 pagi, kami mulakan perjalanan ke Stadium Nasinal Bukit Jalil.

Kami sampai di Bukit Jalil sekitar jam 11.45 pagi. Tapi kami tak dapat masuk kawasan stadium sebab ada jalan yang ditutup. Adik saya pun tak tahu pasal penutupan jalan tu. Jadi, terpaksa la pusing dulu 2,3 kali, baru boleh masuk kawasan stadium. Lepas letak kereta, kami pun pusing-pusing sekitar stadium. Kebetulan kawan sekerja saya, Hamidi dah sampai awal pagi tadi. Kami pusing-pusing je dulu, sambil-sambil beli peralatan The Red Warriors.

Baru Sampai di Stadium Nasi…

Piala Malaysia @ KB Mall...

Piala Malaysia

Dengan Piala Malaysia

Bergambar dengan Indra, Farhan & Piya

Dengan Farhan

Semalam, sekitar jam 2.30 petang, rombongan pasukan The Red Warriors dan Piala Malaysia tiba di KB Mall untuk acara bertemu peminat. Acara ini khas diadakan untuk meraikan kejayaan pasukan Kelantan memenangi Piala Malaysia 2010 pada Sabtu lalu.

Saya sempat bergambar kenangan dengan Piala Malaysia dan beberapa pemain. Memang tak nak lepaskan peluang untuk mengabadikan kenangan sebegini. Yelah, kali pertama Piala Malaysia jejak ke bumi Kelantan. Mesti lah bersejarah. Lagi pun, tak lengkap rasanya keseronokan menonton perlawanan akhir di Stadium Bukit Jalil kalau tak dapat tgk piala dengan dekat. Semalam, hajat tu tercapai gak...