Langkau ke kandungan utama

Cahaya Mata Ku...Part 2...

Minggu lepas, 24 September 2014, genap umur Cik Sara 7 bulan. Kejap je masa berlalu. Rasa macam baru je lagi saya saksikan kelahiran Cik Sara. Rupanya dah 7 bulan berlalu.

Betullah apa orang cakap. Anak ni pelengkap hidup kita. Memang Cik Sara dah banyak ubah hidup saya dan keluarga. Semuanya demi Sara.

Dari hari ke hari, bulan berganti bulan, macam-macam ragam dapat saya tengok. Yang paling penting adalah bila saya dapat saksikan sendiri bagaimana Sara membesar. Daripada hanya baring, meniarap sampailah boleh duduk, semuanya saya dapat saksikan sendiri. Tentu sekali itu adalah saat yang berharga bagi saya. Saat yang tak ternilai harganya.

Sekarang ni Sara takde kat umah sebab ikut ibunya balik Mentakab. Dah 2 hari tak dapat jumpa Sara. Tak dapat peluk cium Sara. Rindu sangat rasanya. Khamis ni baru boleh jumpa sebelum kami bertolak balik KB untuk AidilAdha. Memang rasa lain bila Sara takde kat umah. Dah takde teman nak main. Dah takde orang saya nak cium. Sunyi betul rasanya...Huhuhu..

Cik Sara...Abah rindu Cik Sara ni...Nanti kita jumpa ek..









Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …

Perbezaan Lelaki Dan Wanita...

Hari ni saya nak kongsi sedikit benda yang mungkin la boleh dianggap sebagai fakta berdasarkan kajian. Saya tak ingat kat mana dapat benda ni. Sekadar nak berkongsi dengan anda semua.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Perbezaan lelaki dan wanita

Lelaki banyak menggunakan otak kiri (berfikir secara saintifik dan logik).
Wanita pula menggunakan kedua-dua otak kanan dan kiri (boleh mengendalikan beberapa perkara dalam satu masa)

Sudut pandangan Lelaki ialah 90 (boleh focus pada sesuatu benda dengan baik)
Sudut pandangan Wanita ialah 120 (cepat perasan kalau ade orang pandang)

Lelaki lebih sesuai memandu pada waktu malam. (Jarak penglihatan yang jauh)
Wanita sesuai memandu pada waktu siang (Sudut pandangan yang luas-lebih peka)

Kulit Lelaki lebih tebal daripada Wanita (sebab tu kulit wanita lebih cepat berkedut dan memerlukan penjagaan rapi)

Lelaki boleh mengeluarkan 40 patah perkataan dalam masa 1 minit ketika bercakap.
Manakala Wanita pula boleh mengeluarkan 100 pata…