Langkau ke kandungan utama

Pengetahuan Baru...

Semalam, saya menghadiri taklimat yang dianjurkan oleh Perbadanan Usahawan Nasional Berhad di Hotel Raudhah. Taklimat ni adalah mengenai program yang dianjukan oleh PUNB khusus untuk membantu bumiputera dalam mengembangkan perniagaan, khususnya para siswazah yang berminat menjadi usahawan. Sepanjang taklimat, banyak perkara yang diperkatakan mengenai program dan pakej yang disediakan.

Saya cuba juga mendaftar untuk salah satu programnya, PROSPER Siswazah. Program ni adalah untuk membantu siswazah yang ingin menjadi usahawan. Setiap yang memohon kena menjawab soalan dan temuduga yang diadakan. Malah, mereka yang hadir memberi sambutan yang menarik. Ramai juga yang berminat dengan program disediakan.

Saya rasa bagi mereka yang memang minat menjadi usahawan, bolehlahmengikuti program anjuran PUNB ni. Sekurang-kurangnya ada cara untuk para siswazah mengusahakan kedai atau perniagaan sendiri.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

'Cinta tak kesampaian...'

Hehe....suka sangat tengok gambar ni...kreatif gak orang yang buat kek ni...tapi rasanya tak leh guna untuk majlis kahwin...nanti jadi betul plak...hehehehe

p/s : Credit kepada Asscrewz.com

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …