Langkau ke kandungan utama

Perbezaan Lelaki Dan Wanita...

Hari ni saya nak kongsi sedikit benda yang mungkin la boleh dianggap sebagai fakta berdasarkan kajian. Saya tak ingat kat mana dapat benda ni. Sekadar nak berkongsi dengan anda semua.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Perbezaan lelaki dan wanita

Lelaki banyak menggunakan otak kiri (berfikir secara saintifik dan logik).
Wanita pula menggunakan kedua-dua otak kanan dan kiri (boleh mengendalikan beberapa perkara dalam satu masa)

Sudut pandangan Lelaki ialah 90 (boleh focus pada sesuatu benda dengan baik)
Sudut pandangan Wanita ialah 120 (cepat perasan kalau ade orang pandang)

Lelaki lebih sesuai memandu pada waktu malam. (Jarak penglihatan yang jauh)
Wanita sesuai memandu pada waktu siang (Sudut pandangan yang luas-lebih peka)

Kulit Lelaki lebih tebal daripada Wanita (sebab tu kulit wanita lebih cepat berkedut dan memerlukan penjagaan rapi)

Lelaki boleh mengeluarkan 40 patah perkataan dalam masa 1 minit ketika bercakap.
Manakala Wanita pula boleh mengeluarkan 100 patah perkataan dalam masa 1 minit ketika bercakap.

Kuota untuk bercakap bagi seorang Lelaki ialah 7,000 perkataan sehari (kurang bercakap pada waktu malam - kuota dah habis, hehe)
Kuota bercakap bagi seorang Wanita untuk sehari pula ialah 20,000-25,000 patah perkataan!

Ketika tidur, 70ktiviti otak seorang Lelaki akan berhenti berehat.
Manakala 90ktiviti otak Wanita masih bekerja ketika tidur. Hikmahnya, wanita lebih peka walaupun semasa tidur, dan mereka boleh mengesan kalau bayinya menangis & etc.

Seorang nenek boleh membezakan cucu kembar seirasnya, tetapi seorang atuk tidak dapat mengesan perbezaan mereka sama sekali! Cian kat atuk kan..? hehe

Umur yang sesuai untuk bercinta bagi seorang Lelaki ialah 25 tahun dan bagi Wanita pula ialah 21 tahun (Emosi dah stabil pada tahap-tahap ini)

Lelaki yang cemerlang ialah lelaki yang memasukkan ciri-ciri wanita dalam dirinya bukanlah jadi lelaki lembut, tapi sifat-sifat positif wanita. Rajin, bersungguh-sungguh, pemalu dan sebagainya. Kita tengok Rasulullah kita, Nabi Muhammad s.a.w. Sifatnya lebih pemalu daripada anak dara.
Begitu juga dengan Wanita, untuk cemerlang, kita harus memasukkan sifat-sifat lelaki dalam diri kita. Berani ke hadapan, lantang mengeluarkan hujah-hujah dan pendapat bernas, berfikir secara logik dan kreatif,dan sebagainya

Lelaki dilahirkan sebagai khalifah di muka bumi manakala perempuan sebagai penyokong khalifah di muka bumi ini

Persamaan yang paling ketara antara lelaki dan perempuan adalah :-

Tiada lelaki tiadalah perempuan dan juga sebaliknya.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

p/s : Sekadar berkongsi. Kalau ada yang tak betul, abaikan la ek. Kredit kepada pemilik asal.

Ulasan

khairulzchenko berkata…
salam,
riki,.//bila nak kawin..hahahaha
s b 1 8 9 1 1 9 berkata…
hehe...mcm mana nak kawen...awek pun xde...dah lama aku bujang...

Catatan popular daripada blog ini

2 hari tak post...

hehe...cuti jap...bukan pe, nama pun kerja....jadi, kalau dah cuti tak dapat la nak post...apa pun, hari ni ada isu menarik yang saya akan post...harap dapat kongsi bersama...

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …