Langkau ke kandungan utama

Mesyuarat Pemurnian Dokumen Manual Projek Pelajar Semester Akhir...

Pada 2 hingga 4 April yang lalu, saya telah menghadiri Mesyuarat Pemurnian Dokumen Manual Projek Pelajar Semester Akhir yang diadakan di Politeknik Tuanku Syed Sirajuddin (PTSS), Arau, Perlis.

Saya bertolak dari Muadzam hari Sabtu (31 Mac) lagi dan bermalam di umah adik saya di Bangi. Saya akan naik bas untuk ke PTSS. Saya naik bas di Hentian Duta tengahari Ahad dan turun di Changlun. Dari Changlun, naik teksi ke PTSS.




Sepanjang 3 hari mesyuarat, banyak benda la yang saya belajar. Maklumlah, saya ni takde pengetahuan sangat dalam urusan projek pelajar ni. Bila jadi penyelaras utk JTMK PMS, kena la belajar banyak perkara. Jadi, saya ambil peluang 3 hari ni untuk timba seberapa banyak pengetahuan dari orang-orang yang dah biasa buat.









Kat PTSS, saya duk di Pauh Inn, iaitu hotel milik PTSS. Saya sebilik dengan Nan, wakil dari Politeknik Mersing (PMJ). Sempat gak la saya dan Nan pusing-pusing kat Arau dengan ditemani Wan, kawan Nan. Sempa gak setiap peserta gi makan gi Kuala Perlis. Tu adalah kali kedua saya gi Kuala Perlis selepas kali pertama gi waktu semester akhir di UUM dulu.





Saya balik hari Rabu. Dari Changlun naik bas ke Hentian Duta. Sampai umah adik saya, sempat tido jap. Dalam kul 10 pagi gerak balik ke Muadzam. Kul 2 petang dah kena masuk keje. Memang letih sangat. Nak wat camne, dah keje.

Apa pun, saya akan guna segala ilmu yang saya dapat sepanjang 3 hari di PTSS. Harap-harap projek pelajar di JTMK PMS akan berjalan dengan lancar lepas ni. InsyaAllah...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

'Cinta tak kesampaian...'

Hehe....suka sangat tengok gambar ni...kreatif gak orang yang buat kek ni...tapi rasanya tak leh guna untuk majlis kahwin...nanti jadi betul plak...hehehehe

p/s : Credit kepada Asscrewz.com

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …