Langkau ke kandungan utama

SYMP....

SYMP adalah ringkasan bagi "Saya Yang Menurut Perintah"

Biasa bila kerja sektor awam ni, memang selalu kena amalkan ayat ni. Sebab apa? Sebab kita hanya pekerja. Pihak atasan lebih dominan suaranya.

Cuma pada yang bersuara dominan, tak perlu nak salahkan saya yang takde apa-apa ni. Saya sentiasa amalkan SYMP ni. Kalau ada apa-apa, bincang dengan pihak atasan saya. Tak perlu terus 'serang' saya. Dah la suara tu kuat. Bergegar satu bilik ni dengan suara anda. Semua orang akan anggap saya yang buat salah. Timbang rasa sikit ye 'Encik Bersuara Dominan'. Benda ni bukan salah saya. SYMP.

SYMP...

SYMP...

SYMP...

Ingat...SYMP...

Ish...Geram pulak rasanya.

Tak pelah...Nak buat camne...Saya ni semut je. Anda gajah. Mana larat nak lawan.


Apa boleh buat...Redha je la....


Ulasan

Akashah Kassim berkata…
ye la APTB (apa pon tak bole)

so kdg2 kite kena SPYP (Serahkan Pada yang pakar ) jugak
s b 1 8 9 1 1 9 berkata…
hehe..tu la pasal...sbb tu sy diam je..malas nak jwb..sy SPYP la tu..hehe

Catatan popular daripada blog ini

'Cinta tak kesampaian...'

Hehe....suka sangat tengok gambar ni...kreatif gak orang yang buat kek ni...tapi rasanya tak leh guna untuk majlis kahwin...nanti jadi betul plak...hehehehe

p/s : Credit kepada Asscrewz.com

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …