Langkau ke kandungan utama

Kalaulah Lambat...

Alhamdulillah....Allah masih panjangkan umur saya dikala menantikan kelahiran cahaya mata pertama saya...

Tak dapat saya bayangkan apa akan jadi kalau saya lambat bergerak bila diserang seekor ular tedung. Semuanya berlaku sekelip mata. Kalau saya tak lambat, satu patukan pasti kena kepala saya.

Khamis lepas, lebih kurang 9.30 malam, saya nak keluar la ke hospital. Bila buka pagar pintu rumah, saya terdengar bunyi macam desiran pelik. Dalam hati, saya agak ni bunyi ular, tapi tak pasti spesis apa. Saya dengar bunyi tu dari dalam rak kasut yang ada sebelah saya je. Sambil nak pakai selipar atas tangga, saya cuba la nak jenguk dalam rak tu. Tiba-tiba keluar ular tedung yang dan mengembang nak patuk saya. Saya terkejut dan sempat melompat turun tangga. Masa tu ketar seluruh badan sebab terkejut sangat. Terus saya bagi tahu abang dan ayah yang ada dalamm rumah. Mintak diaorang call bomba.

Masing-masing terkejut masa tu sebab ular tu besar. Entah bila lagii ular tu ada dalam rak tu. Kami memang tak sedar. Kami tunggu je bomba datang. Dalam 15 minit kot, 2 orang anggoa bomba datang. Mereka sendiri mengakui ular ni memang besar. Mereka cuba tangkap ular tu dan mereka terpaksa hancurkan rak kasut tu untuk keluarkan ular tadi.













Alhamdulillah. Semua selesai dengan selamat. Bagi saya sendiri, sudah tentu tak akan pernah lupa detik itu. Pertama kali berdepan dengannya yang sedang garang. Seram.....


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

'Cinta tak kesampaian...'

Hehe....suka sangat tengok gambar ni...kreatif gak orang yang buat kek ni...tapi rasanya tak leh guna untuk majlis kahwin...nanti jadi betul plak...hehehehe

p/s : Credit kepada Asscrewz.com

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …