Langkau ke kandungan utama

Masa-masa Yang Membosankan...

Sekarang kita dah pun masuk bulan Februari, bulan kedua untuk 2010 ni. Ini maknanya dah masuk bulan keempat saya menganggur. Sejak dari November 2009 hingga sekarang, saya masih mencari peluang kerja untuk saya.

Sepanjang tempoh ni, memang saya akui bahawa inilah tempoh paling membosankan dalam hidup saya. Maklumlah, saya ni jenis yang tak suka duduk diam je. Kalau boleh, saya memang nak kerja sebab saya ni jenis yang suka bekerja. Tapi nak buat macam mana. Tak ada rezeki lagi untuk saya kerja.

Saya harap la sangat yang saya akan dapat kerja dalam tempoh terdekat ni. Tak larat dah rasanya nak tanggung kebosanan melampau ni. Dah la bosan, duit pun tak ada. Makin la terdesak hidup saya sekarang...Huhuhu....

Ulasan

mytafa berkata…
dh try job street, job mesia??? online...
even mudah.com ada, cuba riki, demo mesti boleh...gud luck..
s b 1 8 9 1 1 9 berkata…
cuba smua dah...tp xdok rezki lg...

Catatan popular daripada blog ini

'Cinta tak kesampaian...'

Hehe....suka sangat tengok gambar ni...kreatif gak orang yang buat kek ni...tapi rasanya tak leh guna untuk majlis kahwin...nanti jadi betul plak...hehehehe

p/s : Credit kepada Asscrewz.com

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …