Langkau ke kandungan utama

Berlagak...


Susah kalau dah jenis berlagak ni. Semua benda nak rasa hebat. Semua benda nak rasa betul. Sedangkan semua tu biasa-biasa je.

Orang dah bagi betis, nak peha pulak. Orang dah bertimbang rasa, nak pijak kepala pulak. Apa jenis orang la macam ni. Tahu tak, dalam dunia ni bukan anda sorang je yang ada. So, tolong hormat orang lain.

Kalau anda rasa anda boleh berjaya dengan buat perangai macam tu, teruskanlah. Tapi ingat, orang lain dah mula meluat dengan anda. Masing-masing dah benci dengan tahap berlagak anda tu. Jangan nanti orang pun akan berlagak dengan anda.

Hidup dalam komuniti ni kena belajar untuk hormat satu sama lain. Kalau rasa tak boleh hormat hak orang lain, jangan mintak kami hormat hak anda.

Fikir-fikirkan dan selamat beramal.....





Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

'Cinta tak kesampaian...'

Hehe....suka sangat tengok gambar ni...kreatif gak orang yang buat kek ni...tapi rasanya tak leh guna untuk majlis kahwin...nanti jadi betul plak...hehehehe

p/s : Credit kepada Asscrewz.com

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …