Langkau ke kandungan utama

Genap 3 Tahun...

Hari ni genaplah tempoh 3 tahun saya bergelar Pegawai Pendidikan Pengajian Tinggi (PPPT) DH41. Bermula dari lapor diri di Putrajaya pada 19 Mei 2011, sehingga hari ini, banyak perkara baru saya dapat belajar.

Tempoh 3 tahun ni sebenarnya tempoh awal dalam bidang ni. Bila dah lepas 3 tahun, maka beberapa perkara perlu diuruskan, antaranya adalah penetapan taraf berpencen. Jadi, sekarang proses untuk melulusan taraf berpencen saya akan bermula dan saya akan menunggu makluman apabila telah selesai.

Esok pula genap tempoh 3tahun saya berkhidmat di PMS. Banyak perubahan dapat dilihat di Muadzam Shah dalam 3 tahun ni. Daripada sekadar pekan biasa, sehingga la dah ada fast food. Hehehe...

Apa pun, masih banyak perlu saya pertingkatkan bagi memastikan saya mampu melakukan tanggungjawab dengan lebih baik. InsyaAllah, saya akan sentiasa buat yang terbaik.




Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

'Cinta tak kesampaian...'

Hehe....suka sangat tengok gambar ni...kreatif gak orang yang buat kek ni...tapi rasanya tak leh guna untuk majlis kahwin...nanti jadi betul plak...hehehehe

p/s : Credit kepada Asscrewz.com

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …