Langkau ke kandungan utama

Perginya TGNA Selamanya...

12 Februari 2015..Tarikh yang tak munkin akan dilupakan oleh seluruh rakyat Kelantan. Perginya Tuan Guru Nik Aziz selama-lamanya...

Terlalu sayu hati bile mendapat perkhabaran bahawa TGNA semakin tenat dan telah dibawa pulang ke rumah sekitar 8.50 malam selepas lama mendapatkan rawatan di HUSM. Dan pada jam 9.45 malam,12 Februari 2015, TGNA menghembuskan nafasnya tang terakhir di kediamannya.

Seluruh rakyat Kelantan menangisi pemergian tokoh ulama yang bergitu disegani ini. Terlalu banyak jasa dan pengorbanannya sepanjang  bergelar Menteri Besar Kelantan. Terlalu banyak juga jasanya dalam mempertahankan kesucian Islam, khususnya di negeri Kelantan.

Sebagai anak Kelantan, saya cukup sedih dengan pemergian tokoh yang terlalu saya hormati ini. Takkan ada insan lain yang mampu menggantikan TGNA di hati seluruh rakyat Kelantan.

Ya ALLAH... Tempatkanlah tuan guru kami di tempat paling istimewa disisi MU...

Syurga menanti mu TGNA...

Al-Fatihah...


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

2 hari tak post...

hehe...cuti jap...bukan pe, nama pun kerja....jadi, kalau dah cuti tak dapat la nak post...apa pun, hari ni ada isu menarik yang saya akan post...harap dapat kongsi bersama...

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …

Perbezaan Lelaki Dan Wanita...

Hari ni saya nak kongsi sedikit benda yang mungkin la boleh dianggap sebagai fakta berdasarkan kajian. Saya tak ingat kat mana dapat benda ni. Sekadar nak berkongsi dengan anda semua.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Perbezaan lelaki dan wanita

Lelaki banyak menggunakan otak kiri (berfikir secara saintifik dan logik).
Wanita pula menggunakan kedua-dua otak kanan dan kiri (boleh mengendalikan beberapa perkara dalam satu masa)

Sudut pandangan Lelaki ialah 90 (boleh focus pada sesuatu benda dengan baik)
Sudut pandangan Wanita ialah 120 (cepat perasan kalau ade orang pandang)

Lelaki lebih sesuai memandu pada waktu malam. (Jarak penglihatan yang jauh)
Wanita sesuai memandu pada waktu siang (Sudut pandangan yang luas-lebih peka)

Kulit Lelaki lebih tebal daripada Wanita (sebab tu kulit wanita lebih cepat berkedut dan memerlukan penjagaan rapi)

Lelaki boleh mengeluarkan 40 patah perkataan dalam masa 1 minit ketika bercakap.
Manakala Wanita pula boleh mengeluarkan 100 pata…