Langkau ke kandungan utama

Teringatkan Dirinya...

Saya tak tahu kenapa sejak kebelakangan ni ingatan saya kuat pada seseorang. Seseorang yang sangat penting bagi saya pada satu masa dulu. Hampir setiap yang saya buat, mesti mengimbau kembali kenangan bersamanya.

Walaupun sebenarnya cerita kami dah lama berlalu, tapi ingatan saya tak pernah lepas darinya. Sudah 4 tahun lebih cerita itu berakhir, namun saya masih tak dapat melupakannya. Bermacam cara saya cuba namun tak berhasil. Malah, kadang-kadang ingatan tu semakin kuat.

Saya tahu, memang tak patut saya mengingati cerita lama antara kami, lebih-lebih lagi dia sendiri sudah memulakan kehidupan barunya. Saya csendiri pun sebenarnya sudah cuba memulakan hidup baru, tapi setakat ni belum berhasil. Mungkin sebab kawan-kawan dah makin jauh menyebabkan saya teringatkan dia.

Kepada kawan-kawan yang tahu perkara disebalik cerita antara saya dan dia, mungkin boleh tolong saya. Tolong saya lupakan cerita lama tu. Tolong saya mulakan hidup baru. Hidup yang lebih ceria dan gembira...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

'Cinta tak kesampaian...'

Hehe....suka sangat tengok gambar ni...kreatif gak orang yang buat kek ni...tapi rasanya tak leh guna untuk majlis kahwin...nanti jadi betul plak...hehehehe

p/s : Credit kepada Asscrewz.com

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …