Langkau ke kandungan utama

Dah Masuk Bulan Ogos...

Sedar tak sedar, rupa-rupanya kita dah masuk ke bulan Ogos. Kurang dari 3 minggu lagi, kita semua akan menyambut kedatangan bulan Ramadhan. Cepat betul masa berlalu, sehinggakan saya rasa macam tak percaya yang kita sudah nak berpuasa.

Dari kecil lagi saya memang suka bulan puasa. Tak tahu kenapa tapi memang saya tunggu-tunggu setiap tahun untuk berpuasa. Mungkin sebab saya dah diajar berpuasa dari umur 6 tahun, jadi rasa seronok tu memang dah wujud sejak dulu lagi.

Bila dah mula puasa nanti, mesti rasa kejap je masa berlalu. Lepas tu, kita akan berhari raya pula. Jadi, nampaknya saya dah kena simpan duit la. Bukan apa, untuk persiapan raya nanti. Maklumlah, anak saudara dah ada 2. Kena gak belikan diaorang baju raya. Bagi duit raya lagi. Belum kira lagi untuk kelengkapan saya sendiri. Banyak gak nak guna duit. Yang seronoknya budak-budak la. Baju raya dapat, duit raya pun dapat. Orang yang dah keje gak la yang makin pokai.

Ni yang buatkan saya rindu nak jadi budak-budak balik ni...Hehe...

Ulasan

aieza samad berkata…
betul tu...kalau jd budak2 tak perlu fikir nak beli baju. bg duit raya.nak kemas rumah lagi...fuhhhh
banyak nye nak kena keluarkan belanja.
s b 1 8 9 1 1 9 berkata…
tu la pasal...rindu nakn blk zaman dulu...kena cari doremon ni...pinjam mesin masa dia...huhu
mytafa berkata…
hohoho...rindu nk jadik budak balik yer...kang kena sunat sekali lagi baru hang tau..hahahahaha..
s b 1 8 9 1 1 9 berkata…
hehe...jd la budak yg dah sunat...hehe

Catatan popular daripada blog ini

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …

Perbezaan Lelaki Dan Wanita...

Hari ni saya nak kongsi sedikit benda yang mungkin la boleh dianggap sebagai fakta berdasarkan kajian. Saya tak ingat kat mana dapat benda ni. Sekadar nak berkongsi dengan anda semua.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Perbezaan lelaki dan wanita

Lelaki banyak menggunakan otak kiri (berfikir secara saintifik dan logik).
Wanita pula menggunakan kedua-dua otak kanan dan kiri (boleh mengendalikan beberapa perkara dalam satu masa)

Sudut pandangan Lelaki ialah 90 (boleh focus pada sesuatu benda dengan baik)
Sudut pandangan Wanita ialah 120 (cepat perasan kalau ade orang pandang)

Lelaki lebih sesuai memandu pada waktu malam. (Jarak penglihatan yang jauh)
Wanita sesuai memandu pada waktu siang (Sudut pandangan yang luas-lebih peka)

Kulit Lelaki lebih tebal daripada Wanita (sebab tu kulit wanita lebih cepat berkedut dan memerlukan penjagaan rapi)

Lelaki boleh mengeluarkan 40 patah perkataan dalam masa 1 minit ketika bercakap.
Manakala Wanita pula boleh mengeluarkan 100 pata…