Langkau ke kandungan utama

Cerita Seminggu...

Banyak betul cerita minggu ni. Terpaksalah saya rangkumkan semua sekali je...Hehehe...

Minggu ni memang kami kat pejabat sibuk sikit. Banyak kerja yang perlu disiapkan. Selain tu, minggu ni juga ada temuduga untuk kemasukan baru bomba KB 17 kat sini. Setiap hari ada la beberapa orang yang dipanggil. Temuduga ni berlangsung selama 2 minggu.

Di pejabat saya pula, kami menerima 2 orang kerani baru yang baru ditukarkan ke sini. Kak Noorul dan Hana. Diaorang ni asal sini je. Lepas lapor diri, diaorang ni kena uruskan hal lain-lain dulu. Minggu depan baru mula kerja. Jadi, selamat datang kami ucapkan...

Semalam pula, kami ada melakukan pelupusan barangan lama. Banyak juga barangan dari balai yang nak dilupuskan. Jadi, lepas dikumpul dan diperiksa di ibu pejabat, saya pun bawa la semua ke tempat pelupusan. Lama gak duk sana sebab banyak yang nak kena timbang.

Semasa memeriksa barangan pelupusan

Minggu depan, aktiviti saya sibuk juga kot sebab saya ada terlibat sebagai AJK untuk majlis pada Khamis minggu depan. Harap-harap tak ada masalah.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …

Perbezaan Lelaki Dan Wanita...

Hari ni saya nak kongsi sedikit benda yang mungkin la boleh dianggap sebagai fakta berdasarkan kajian. Saya tak ingat kat mana dapat benda ni. Sekadar nak berkongsi dengan anda semua.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Perbezaan lelaki dan wanita

Lelaki banyak menggunakan otak kiri (berfikir secara saintifik dan logik).
Wanita pula menggunakan kedua-dua otak kanan dan kiri (boleh mengendalikan beberapa perkara dalam satu masa)

Sudut pandangan Lelaki ialah 90 (boleh focus pada sesuatu benda dengan baik)
Sudut pandangan Wanita ialah 120 (cepat perasan kalau ade orang pandang)

Lelaki lebih sesuai memandu pada waktu malam. (Jarak penglihatan yang jauh)
Wanita sesuai memandu pada waktu siang (Sudut pandangan yang luas-lebih peka)

Kulit Lelaki lebih tebal daripada Wanita (sebab tu kulit wanita lebih cepat berkedut dan memerlukan penjagaan rapi)

Lelaki boleh mengeluarkan 40 patah perkataan dalam masa 1 minit ketika bercakap.
Manakala Wanita pula boleh mengeluarkan 100 pata…