Langkau ke kandungan utama

Alhamdulillah...

Syukur saya panjatkan ke hadrat Ilahi kerana dengan perkenannya, akhirnya saya sudah mencapai salah satu azam saya tahun ni. Saya dah dapat kerja...!!! Yahooo......!!!

Hehehe...Teruja pulak. Yela, saya menganggur dah 7 bulan lebih. Macam-macam kerja cari cari, tapi tak dapat juga. Akhirnya saya berjaya dalam permohonan kali ni.

Saya ada maklumkan baru-baru ni yang saya buat permohonan di Pasaraya Pasific KB Mall pada 3 Jun lepas. Pada 8 Jun, saya telah dipanggil untuk temuduga kali kedua. Dan semalam, pihak Pasific menghubungi saya dan memaklumkan untuk saya mula kerja esok, jam 10 pagi. Mungkin nanti saya akan diberi latihan selama lebih kurang sebulan sebelum mula kerja sepenuhnya. Tempat latihan tak tahu lagi.

Saya sememangnya tak memilih kerja dalam keadaan sekaran ni. Dah la menganggur, nak dapat kerja pula susah. Jadi, bila dah dapat ni, terima je la. Lagi pun, ada gak kaitan dengan benda yang saya belajar dulu.

Apa pun, saya harap semuanya akan jadi mudah sepanjang tempoh saya bekerja nanti...INSYAALLAH...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

'Cinta tak kesampaian...'

Hehe....suka sangat tengok gambar ni...kreatif gak orang yang buat kek ni...tapi rasanya tak leh guna untuk majlis kahwin...nanti jadi betul plak...hehehehe

p/s : Credit kepada Asscrewz.com

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …