Langkau ke kandungan utama

Siapa Layak...?

Kelantan
(Ihsan Kelate.Net)

Pasukan manakah yang akan melangkah ke perlawanan akhir Piala Malaysia 2010. Mampukah Negeri Sembilan mengejar perbezaan 1 gol yang dimiliki Johor FC untuk cuba mempertahankan mahkota yang dimenangi tahun lepas...? Dan mampukah Kedah menyingkirkan Kelantan seperti dilakukan dalam saingan Piala FA yang lalu...?

Sebagai penyokong Kelantan, saya yakin bahawa Kelantan bakal mara ke perlawanan akhir dan berentap untuk merebut Piala Malaysia 2010. Berbekalkan semangat pemain yang tinggi dan sokongan puluhan ribu penyokong yang bakal membanjiri stadium keramat Stadium Sultan Muhammad Ke-IV, tidak mustahil Kedah bakal menjadi mangsa sepertimana tumbangnya Selangor.

Siapa pun yang menanti di akhir tidak perlu dirisaukan. Kelantan akan tetap berjuang bermati-matian demi mencapai impian menjulang Piala Malaysia 2010. Negeri Sembilan atau Johor FC, bukan menjadi persoalan.

Diharapkan para pemain Kelantan yang bakal beraksi malam esok mampu memberi persembahan terbaik. Biar pun tanpa beberapa tonggak utama, saya percaya, Kelantan tetap akan berjaya.

Gomo Kelate Gomo...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …

Perbezaan Lelaki Dan Wanita...

Hari ni saya nak kongsi sedikit benda yang mungkin la boleh dianggap sebagai fakta berdasarkan kajian. Saya tak ingat kat mana dapat benda ni. Sekadar nak berkongsi dengan anda semua.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Perbezaan lelaki dan wanita

Lelaki banyak menggunakan otak kiri (berfikir secara saintifik dan logik).
Wanita pula menggunakan kedua-dua otak kanan dan kiri (boleh mengendalikan beberapa perkara dalam satu masa)

Sudut pandangan Lelaki ialah 90 (boleh focus pada sesuatu benda dengan baik)
Sudut pandangan Wanita ialah 120 (cepat perasan kalau ade orang pandang)

Lelaki lebih sesuai memandu pada waktu malam. (Jarak penglihatan yang jauh)
Wanita sesuai memandu pada waktu siang (Sudut pandangan yang luas-lebih peka)

Kulit Lelaki lebih tebal daripada Wanita (sebab tu kulit wanita lebih cepat berkedut dan memerlukan penjagaan rapi)

Lelaki boleh mengeluarkan 40 patah perkataan dalam masa 1 minit ketika bercakap.
Manakala Wanita pula boleh mengeluarkan 100 pata…