Langkau ke kandungan utama

Genap 5 Bulan...

Hari ni, 20 Oktober 2011, genap 5 bulan saya menjadi warga Politeknik Muadzam Shah (PMS). Kejap je rasanya masa berlalu. Rasa macam baru je lagi saya lapor diri kat PMS ni. Malah, masih teringat gak detik-detik awal saya sampai kat Muadzam Shah.

Sepanjang 5 bulan ni, pelbagai peristiwa yang dah saya lalui. Dari awal-awal saya sampai, penuh dengan kesusahan dan kepayahan nak selesaikan pelbagai urusan. Banyak kekangan yang saya hadapi, terutamanya dari segi kewangan la. Lama-kelamaan, saya makin mula dapat menyesuaikan diri. Tapi, banyak lagi saya perlu belajar untuk menjadi pendidik yang baik. Banyak yang perlu ditingkatkan, terutamanya teknik dan cara pengajaran yang berkesan.

Apa pun, saya akan tetap meneruskan perjuangan saya di sini. Tak mungkin saya akan mengalah kerana inilah yang saya impikan dari dulu iaitu untuk menjadi seorang pendidik. Doakanlah supaya segalanya lancar bagi saya. InsyaALLAH...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …

'Cinta tak kesampaian...'

Hehe....suka sangat tengok gambar ni...kreatif gak orang yang buat kek ni...tapi rasanya tak leh guna untuk majlis kahwin...nanti jadi betul plak...hehehehe

p/s : Credit kepada Asscrewz.com