Langkau ke kandungan utama

Kenangan Bersahabat...

Saya tak balik ke Kb minggu baru ni sebab hari Selasa ni keluarga saya akan datang ke sini untuk majlis konvokesyen adik saya kat UMT. Saya akan balik ke KB dengan mereka nanti. Kebetulan pula, bila saya tak balik KB, saya menerima kedatangan 2 orang sahabat yang datang ke Kuala Terengganu.

Pagi Jumaat, saya sempat berjumpa dengan Sheera, kawan dari zaman tingkatan 6. Dia ada kursus kat sini. Kebetulan dia nak ke Kuantan, jadi sempat la singgah kejap jumpa saya. Saya sempat belanja makan je sebab dia dan kawannya nak singgah di Kemaman pula sebelum ke Kuantan. Sambil-sambil makan, sempat la sembang-sembang. Maklumlah, lama gak tak jumpa. Kali terakhir kami jumpa pun raya tahun lepas. Biasanya kami jumpa di KB je. Kali ni je kami jumpa kat Terengganu pulak.

Sambil-sambil makan, sempat gak bertukar-tukar cerita pasal kawan-kawan yang lain. Biasa la, dari dulu lagi kami suka sembang-sembang. Saya ingat lagi masa zaman sekolah, kami selalu lepak sama-sama dengan kawan-kawan lain. Amnah, Faisal, Nik, dan beberapa orang lagi memang dah satu kepala. Kalau ada apa-apa, mesti kami kongsi sama-sama. Gembira ke, sedih ke, memang kami akan kongsi sama-sama.

Cuma, bila dah lama, semua dah bawa haluan masing-masing. Sedih gak bila kami dah tak macam dulu. Semua sibuk dengan urusan dan kehidupan baru mereka. Saya tak pernah lupakan mereka. Kadang-kadang saya akan hantar sms, tapi macam tak dilayan je. Rasa macam diaorang dah tak ingat je persahabatan kami ni. Takpelah, mungkin mereka dah bahagia dengan kehidupan baru mereka. Saya tumpang gembira untuk mereka. Bagi saya, mereka tetap sahabat saya.

Semalam, saya menerima pula kedatangan sahabat saya dari Kedah, Syadah. Syadah ni sahabat saya masa kat UUM dulu. Dia datang dengan kakak dan abang dia sebab nak jumap adik dia yang kat UMT tu. Lepas lama tak lepak sama, sempat gak la kitaorang duduk sambil minum dan sembang-sembang pasal kawan-kawan. Yang pasti, cerita balik kenangan-kenangan lama.

Saya memang rapat dengan Syadah dan Fie masa tahun pertama kat UUM. Selalu lepak sama-sama. Kelas pun kami susun sama-sama. Boleh buat tugasan sama-sama. Tapi biasa la, dalam persahabatan pun ada pasang surut gak. Lama kami renggang. Alhamdulillah sekarang kami dah berhubung balik. Harap-harap kekal la persahabatan.

Bila jumpa sahabat lama ni, secara tak langsung mesti kita akan teringatkan kenangan-kenangan waktu kita sama-sama dengan mereka dulu. Mungkin sekarang semua dah berubah, tapi seharusnya kenangan-kenangan tu mampu mengukuhkan kali tali persaudaraan ni. Kita berkawan bukan untuk setahun atau beberapa tahun, tapi kalau boleh biarlah sampai akhir hayat. Tanpa sahabat, rasanya tak lengkap hidup kita.

Harapan saya, pada semua sahabat-sahabat yang pernah hadir dalam hidup saya, sama-samalah kita perkukuhkan tali persaudaraan kita ni. Sesungguhnya saya terlalu menghargai anda semua dalam hidup saya. Terima kasih kerana sudi bersahabat dengan saya yang serba kekurangan ni.

p/s : Sheera dan Syadah ada pendapat yang sama pasal saya. Mereka cakap saya makin tembam....Huhuhu...

Ulasan

tomato_masam berkata…
hihi, bukan riki jer makin tembam, kiter pun juge~ hoh0ho, naper tah, susah giler nk susut balik, sbb tensen kort eh? ngee~~ jelesnya dapat jupe shada~~ bila la kita nk gather ramai2 kan~
s b 1 8 9 1 1 9 berkata…
haha...kita buat kelab bdk2 tembam la pasni...

tu la...rasa nak jumpa blk kwn2 lama....

Catatan popular daripada blog ini

Perbezaan Lelaki Dan Wanita...

Hari ni saya nak kongsi sedikit benda yang mungkin la boleh dianggap sebagai fakta berdasarkan kajian. Saya tak ingat kat mana dapat benda ni. Sekadar nak berkongsi dengan anda semua. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Perbezaan lelaki dan wanita Lelaki banyak menggunakan otak kiri (berfikir secara saintifik dan logik). Wanita pula menggunakan kedua-dua otak kanan dan kiri (boleh mengendalikan beberapa perkara dalam satu masa) Sudut pandangan Lelaki ialah 90 (boleh focus pada sesuatu benda dengan baik) Sudut pandangan Wanita ialah 120 (cepat perasan kalau ade orang pandang) Lelaki lebih sesuai memandu pada waktu malam. (Jarak penglihatan yang jauh) Wanita sesuai memandu pada waktu siang (Sudut pandangan yang luas-lebih peka) Kulit Lelaki lebih tebal daripada Wanita (sebab tu kulit wanita lebih cepat berkedut dan memerlukan penjagaan rapi) Lelaki boleh mengeluarkan 40 patah perkataan dalam masa 1 minit ketika bercakap. Manakala Wanita pula bole

Pertemuan & Perpisahan...

Pertemuan dan perpisahan sudah menjadi lumrah kehidupan. Tanpa pertemuan, tidak akan terjadi perpisahan. Perpisahan juga membuka peluang untuk pertemuan yang lain. Pertemuan selalunya mewujudkan perkenalan, tetapi perpisahan tidak semestinya memutuskan persahabatan. Setiap pertemuan yang berlaku meninggalkan kenangan, tetapi setiap perpisahan tidak semestinya memadamkan memori lalu. Kadang-kadang, pertemuan yang sebentar lebih memberi makna berbanding pertemuan yang tiada kesudahan. Namun, perpisahan dalam tempoh singkat menghadirkan rasa rindu yang berpanjangan...

Letihnya Stock Take...

Akhirnya, derita semingga hampir selesai. Selepas berpenat lelah berjuang, akhirnya, tugasan kami hampir selesai.Sesi pengiraan stok (Stock take) yang berlangsung pada 30 Mac lepas hampir sempurna. Bermula dari minggu lepas lagi sebenarnya saya dan MIS sibuk dengan persiapan untuk stock take ni. Lepas penerangan secara rasmi oleh Manager, maka bermulalah sesi persediaan yang perlu dibuat. Setiap bahagian mula buat persiapan masing-masing. Tidak lupa juga dengan saya. Saya kena bagi taklimat kepada staff yang akan terlibat sebagai helper & scanner pada hari stock take nanti. Taklimat diadakan pada 23, 34 & 27 Mac lalu. Setiap hari ada 2 sesi. Saya la yang terpaksa 'mengajar' staff lain. Sepatutnya 27 tu hari offday saya. Tapi terpaksa la keje gak. Sesi taklimat ringkas kepada staff Selepas selesai semua taklimat, saya sibuk pula menyiapkan mesin untuk digunakans ebagai scannaer pada hari stock take tersebut. Kami diminta menyiapkan 25 buah mesin untuk digunakan. Pad