Langkau ke kandungan utama

Salam Nuzul Al-Quran..

Esok dah 17 Ramadhan. Bermakna esok kita akan menyambut salah satu hari yang bersejarah dalam sejarah umat Islam iaitu Nuzul Al-Quran.

Hari untuk semua umat Islam memperingati detik penting dalam sejarah Islam, iaitu peristiwa turunnya ayat Al-Quran pertama kepada Nabi Muhammad S.A.W. di Gua Hira'. Ketika itu, Rasulullah S.A.W. sedang beribadat di Gua Hira' seorang diri. Malaikat Jibril telah menyampaikan ayat pertama itu kepada Rasulullah S.A.W.

Dari segi nilai sejarahnya, tentu sekali Nuzul Al-Quran dianggap sebagai penting kerana ianya merupakan detik pertama ayat suci Al-Quran turun untuk menjadi panduan umat Islam. Malah, Al-Quran juga mukjizat bagi Nabi Muhammad S.A.W.

Secara peribadi, saya cukup bertuah kerana esok juga adalah hari ulangtahun kelahiran saya. Jarang sekali ulangtahun kelahiran saya jatuh pada hari istimewa macam ni. Memang rasa seronok, bangga dan insaf. Semoga segala yang saya lakukan akan diberkati... INSYAALLAH...

Ulasan

muzam berkata…
mu di mano lo ni riki?da gemuk r ko haha
s b 1 8 9 1 1 9 berkata…
hehe...aku dah lama gemuk...aku dah balik keje kb...keje biasa2 je..ko katne..?
muzam berkata…
aku keje kl..ko dpt tak jemputan kenduri aku ari tu?

Catatan popular daripada blog ini

'Cinta tak kesampaian...'

Hehe....suka sangat tengok gambar ni...kreatif gak orang yang buat kek ni...tapi rasanya tak leh guna untuk majlis kahwin...nanti jadi betul plak...hehehehe

p/s : Credit kepada Asscrewz.com

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …