Langkau ke kandungan utama

Kelayakan Piala Dunia 2014 : Malaysia 2 - 1 Taiwan

Safiq Rahim meraikan gol pertama bersama para pemain lain.

Semalam berlangsung perlawanan pertama Kelayakan Piala Dunia 2014 yang berlangsung di Stadium Bukit Jalil di antara Malaysia menentang Taiwan. Malaysia berjaya menewaskan Taiwan dengan jaringan 2 - 1.

Malaysia berjaya mendahului Taiwan 1 - 0 pada separuh masa pertama hasil jaringan cantik ketua pasukan, Safiq Rahim. Hasil dari umpanan dari Kunalan, Safiq berjaya merembat kencang untuk menjaringkan gol pertama. Separuh masa kedua, Aidil Zafuan menanduk kencang untuk menjadikan kedudukan 2 - 0. Berpunca dari sepakan sudut, Aidil meluru untuk menanduk dengan kencang dan seterusnya memberi gol kedua Malaysia. Namun, akibat kelekaan pertahanan, Taiwan berjaya memperolehi 1 gol penting untuk dijadikan bekal pada perlawanan kedua Ahad nanti di tempat sendiri.

Walaupun berjaya mengatasi Taiwan semalam, skuad Harimau Malaya belum mampu untu bergembira kerana masih ada lagi 90 minit di Taiwan pada hari Ahad nanti. Malah, Malaysia perlu mencari gol di Taiwan nanti sebagai bekalan gol di tempat lawan. Malaysia tidak seharusnya memberi peluang dan ruang untuk Taiwan menguasai perlawanan dan memjarimgkan gol.

Kepada pemain negara, semoga mampu beraksi lebih cemerlang pada 90 minit seterusnya di Taiwan nanti. Malaysia Boleh...!!

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …

'Cinta tak kesampaian...'

Hehe....suka sangat tengok gambar ni...kreatif gak orang yang buat kek ni...tapi rasanya tak leh guna untuk majlis kahwin...nanti jadi betul plak...hehehehe

p/s : Credit kepada Asscrewz.com