Langkau ke kandungan utama

Malaysia 2 - 0 Myanmar...


Semalam berlangsungnya perlawanan persahabatan di antara Malaysia dan Myanmar. Dan buat pertama kalinya, pertandingan peringkat antarabangsa diadakan di luar Lembah Kelang. Kelantan diberi penghargaan dalam menganjurkan perlawanan persahabatan ini.

Dalam perlawanan yang diadakan di Stadium Sultan Muhammad Ke-IV, Kota Bharu semalam, Malaysia berjaya menumpaskan Myanmar 2-0. Gol Malaysia dijaringkan oleh Amirul Hadi dan Baddrol Bakhtiar. Malaysia seharusnya menang dengan jumlah jaringan yang lebih besar, namun beberapa peluang gagal disempurnakan oleh barisan pemain Harimau Malaya. Namun, kemenangan ini mampu memberi suntikan motivasi kepada anak buah Dato' K. Rajagopal ini.

Saya sebenanrnya berbangga dengan perlawanan semalam. Pertama, tentu sekali kerana Malaysia menang. Malah, saya juga berbangga kerana Kota Bharu diberi penghormatan untuk menganjurkan perlawanan peringkat antarabangsa melibatkan pasukan negara. Lebih menarik, beberapa pemain Kelantan turut mewakili skuad kebangsaan yang beraksi di Kota Bharu. Jumlah penonton yang membanggakan semalam, rata-rata adalah penyokong Kelantan yang hadir untuk memberi sokongan kepada skuad kebangsaan. Ini membuktikan bahawa penyokong Kelantan bukan hanya setia menyokong pasukan The Red Warriors, malah setia menyokong skuad kebangsaan. Sekaligus membalas kepercayaan FAM yang memberi penghormatan kepada Kelantan untuk menjadi tuan rumah.

Diharapkan dengan sambutan penyokong semalam, FAM akan mempertimbangkan untuk menganjurkan perlawanan antarabangsa lain di Kota Bharu. Kepada penyokong yang hadir semalam, tahniah diucapkan. Anda memang penyokong terbaik.

Gomo Kelate Gomo...

Gomo Malaysia Gomo...

p/s : Selamat berjaya kepada skuad Olimpik yang akan menentang Lubnan malam ini.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

'Cinta tak kesampaian...'

Hehe....suka sangat tengok gambar ni...kreatif gak orang yang buat kek ni...tapi rasanya tak leh guna untuk majlis kahwin...nanti jadi betul plak...hehehehe

p/s : Credit kepada Asscrewz.com

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …