Langkau ke kandungan utama

Misi Berjaya...

Misi Kelantan untukk menumpaskan Terengganu di Kuala Terengganu akhirnya berhasil. Terengganu nyata gagal mencari jalan untuk menembusi gol Kelantan, malah skuad The Red Warriors berjaya menjaringkan 3 gol, sekaligus mengukuhkan kedudukan Kelantan di puncak liga.

Pada separuh masa pertama, kedua-dua pasukan menampilkan permainan seimbang. Namun, Kelantan memperolehi kelebihan apabila mendapat gol awal hasil jaringan pemain muda, Izuan Salahudin. Kemudian, kedua-dua pasukan saling berbalas serangan. Namun, keputusan 0-1 kekal hingga tamat separuh masa pertama.

Di awal separuh masa kedua, Terengganu melancarkan serangan tanpa henti ke kawasan Kelantan sehinggakan hampir kesemua pemain Kelantan terpaksa berkampung di kawasan sendiri. Namun, Terengganu gagal memecah benteng Kelantan. Hasil kesilapan Sharbinee, penjaga gol Terengganu, The Red Warriors berjaya memperolehi gol kedua hasil jaringan Norshahrul Idlan Talaha.  Gol ini sekaligus mematahkan semangat pemain Terengganu. Mereka bagaikan hilang punca apabila gagal menjaringkan gol. Pada minit akhir permainan, Norshahrul sekali lagi menghukum kesilapan pemain Terengganu untuk menjadikan kedudukan 0-3, sekaligus melayakkan Norshahrul menerima anugerah Pemain Terbaik Perlawanan.

Kini, tumpuan teralih pula kepada Final Piala FA 2011 yang akan berlangsung pada Sabtu (11 Jun 2011). Kelantan pasti memiliki kelebihan moral untuk menghadapi Terengganu dalam perlawanan akhir nanti. Terengganu pula sudah pasti ingin membalas kekalahan semalam. Jadi, sudah tentu pertemuan ini menjadi pertembungan hebat antara dua pasukan utama dari Pantai Timur ini.

Kepada para pemain Kelantan, teruskan usaha anda agar kita mampu mencipta satu lagi sejarah dengan menjulang Piala Fa buat pertama kalinya. Kami penyokong Kelantan mendoakan kejayaan para pemain.

Gomo Kelate Gomo...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …

'Cinta tak kesampaian...'

Hehe....suka sangat tengok gambar ni...kreatif gak orang yang buat kek ni...tapi rasanya tak leh guna untuk majlis kahwin...nanti jadi betul plak...hehehehe

p/s : Credit kepada Asscrewz.com