Langkau ke kandungan utama

Detik Gemilang Sukan Negara...

Semalam, 21 Oktober 2012, menjadi detik gemilang sukan negara apabila Malaysia mencapai kejayaan dalam 3 sukan berbeza.

Pertama adalah dalam perlumbaan Moto GP. Pelumba negara yang beraksi dalam saingan Moto 3 GP dunia, Zulfahmi Zainuddin berjaya menduduki tempat ke-2 dalam perlumbaan di Litar Sepang. Ini menjadikan Zulfahmi rakyat Malaysia pertama menduduki podium dalam saingan perlumbaan motosikal peringkat dunia. Malah, pelumba wildcard negara, Hafisz Syahrin yang beraksi dalam saingan Moto2 GP turut mencipta sensasi apabila berjaya menduduki tempat ke-4 keseluruhan walaupun hanya bermula di tempat ke-27 pada permulaan. Lebih membanggakan, Hafisz sempat menduduki tempat pertama untuk 3 pusingan sebelum kembali dipintas pelumba lain. Ini jelas sekali membuktikan bahawa Malaysia memiliki barisan pelumba yang sememangnya berbakat. Saya yang menyaksikan perlumbaan di kaca tv agak teruja, terutama bila mendengar pengulas memuji kedua-dua pelumba negara ini yang berjaya menampilkan persembahan terbaik. Syabas untuk Zulfahmi & Hafisz.

 Zulfahmi menduduki podium kedua saingan Moto3 GP


Gaya Hafisz selepas menamatkan saingan Moto2 GP di kedudukan ke-4


Gemilang kedua yang tercipta semalam adalah kemenangan skuad bola sepak Harimau Muda negara dalam aksi final Piala Newspaper di Vietnam. Malaysia menewaskan Vietnam 1-0 hasil jaringan Hazwan Bakri. Ini kali pertama Malaysia memenangi pertandingan ini. Lebih manis apabila Malaysia menewaskan juara bertahan, Vietnam di halaman mereka sendiri. Tahniah Ong Kim Swee dan skuad Harimau Muda.

Skuad Malaysia memenangi Piala Newspaper di Vietnam

Kejayaan ketiga pula dari sukan badminton. Dalam terbuka Denmark semalam, Malaysia memiliki 2 wakil dalam saingan akhir, iaitu Dato' Lee Chong Wei dan juga pasangan Koo Kien Kiat / Tan Boon Heong. Dato' Lee Chong Wei menepati statusnya apabila memenangi perlawanan selepas menewaskan wakil China, Du Pengyu. Manakala beregu tewas kepada beregu muda dari Korea. Syabas untuk mereka.

Dato' Lee Chong Wei memenangi Terbuka Denmark.


Diharapkan mereka semua akan terus cemerlang dalam saingan akan datang. Malah, atlet lain seharusnya mencontohi keazaman dan kecekalan mereka dalam mengharumkan nama negara. Tahniah sekali lagi untuk wira negara ini...

Malaysia Boleh...






Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …

'Cinta tak kesampaian...'

Hehe....suka sangat tengok gambar ni...kreatif gak orang yang buat kek ni...tapi rasanya tak leh guna untuk majlis kahwin...nanti jadi betul plak...hehehehe

p/s : Credit kepada Asscrewz.com