Langkau ke kandungan utama

Menanti Detik Sepak Mula...



Hari ni bakal menjadi hari bersejarah bagi salah sebuah pasukan yang beraksi dalam perlawanan akhir Piala Malaysia 2012. Adakah ATM mampu menjadi juara buat pertama kali dalam sejarah? Atau Kelantan bakal mencipta sejarah tersendiri apabila memengangi treble untuk satu musim?

Sebagai penyokong The Red Warriors, tentu sekali saya nak tengok Kelantan menang. Tapi saya tidak menafikan kehebatan pasukan ATM yang dibimbing bekas pengendali Kelantan, B. Sathianathan. Mereka memiliki barisan pemain bintang dan digelar 'Manchester City Malaysia. Ramai pemain negara berada dalam pasukan yang diberi jolokan The Gladiators.

Walaupun tanpa kelibat Ghaddar dan Farhan, saya harap Kelantan tetap mampu memberi saingan kepada ATM. Tahun lepas kita dah terlepas Piala Malaysia ni. Tahun ni kena bawak balik Piala Malaysia kembali ke Kelantan...

Buat semua pemain, selamat berjuang. Walaupun ralat sebab tak dapat menonton perlawanan akhir di stadium, saya tetap akan menyokong dengan penuh semangat. Doa saya mengiringi perjuangan The Red Warriors...


Gomo Kelate Gomo....


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …

Perbezaan Lelaki Dan Wanita...

Hari ni saya nak kongsi sedikit benda yang mungkin la boleh dianggap sebagai fakta berdasarkan kajian. Saya tak ingat kat mana dapat benda ni. Sekadar nak berkongsi dengan anda semua.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Perbezaan lelaki dan wanita

Lelaki banyak menggunakan otak kiri (berfikir secara saintifik dan logik).
Wanita pula menggunakan kedua-dua otak kanan dan kiri (boleh mengendalikan beberapa perkara dalam satu masa)

Sudut pandangan Lelaki ialah 90 (boleh focus pada sesuatu benda dengan baik)
Sudut pandangan Wanita ialah 120 (cepat perasan kalau ade orang pandang)

Lelaki lebih sesuai memandu pada waktu malam. (Jarak penglihatan yang jauh)
Wanita sesuai memandu pada waktu siang (Sudut pandangan yang luas-lebih peka)

Kulit Lelaki lebih tebal daripada Wanita (sebab tu kulit wanita lebih cepat berkedut dan memerlukan penjagaan rapi)

Lelaki boleh mengeluarkan 40 patah perkataan dalam masa 1 minit ketika bercakap.
Manakala Wanita pula boleh mengeluarkan 100 pata…