Langkau ke kandungan utama

Sakit Kepala...

Dah 3,4 minggu saya tidur lambat. Tak tahu nape saya tak boleh tidur awal. Walaupun dah baring, tapi mata tak boleh lelap gak. Dah la pagi kena bangun awal sebab kerja. Sampai pejabat, banyak kerja pulak. Tak sempat nak rehat.

Bukan nak merungut pasal kerja sebenarnya. Saya cuma risaukan keadaan kesihatan saya sendiri. Risau kot-kot tekanan darah saya naik lagi. Maklumlah, macam ni la kalau ada penyakit darah tinggi. Ni pun macam dah ada tanda-tanda yang biasa saya alami. Kepala saya asyik sakit je. Makan pun jadi tak menentu. Tekak jadi tak selesa. Kalau berlarutan, alamatnya 'terseksa' lagi la pasni... Huhuhu...

Harap-harap la jangan teruk sangat kena kali ni. Nanti tak boleh nak kerja pulak. Lepas tu mesti banyak masalah lain timbul. Kalau boleh, tak payah la datang penyakit saya ni lagi....

p/s : Muda-muda dah macam ni. Bila tua nanti tak tau la macam mana. Tapi, sempat ke tua...? Huhu....

Ulasan

Norsya berkata…
sian..makan r ubat..
s b 1 8 9 1 1 9 berkata…
hehe...tahan je...

Catatan popular daripada blog ini

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …

Perbezaan Lelaki Dan Wanita...

Hari ni saya nak kongsi sedikit benda yang mungkin la boleh dianggap sebagai fakta berdasarkan kajian. Saya tak ingat kat mana dapat benda ni. Sekadar nak berkongsi dengan anda semua.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Perbezaan lelaki dan wanita

Lelaki banyak menggunakan otak kiri (berfikir secara saintifik dan logik).
Wanita pula menggunakan kedua-dua otak kanan dan kiri (boleh mengendalikan beberapa perkara dalam satu masa)

Sudut pandangan Lelaki ialah 90 (boleh focus pada sesuatu benda dengan baik)
Sudut pandangan Wanita ialah 120 (cepat perasan kalau ade orang pandang)

Lelaki lebih sesuai memandu pada waktu malam. (Jarak penglihatan yang jauh)
Wanita sesuai memandu pada waktu siang (Sudut pandangan yang luas-lebih peka)

Kulit Lelaki lebih tebal daripada Wanita (sebab tu kulit wanita lebih cepat berkedut dan memerlukan penjagaan rapi)

Lelaki boleh mengeluarkan 40 patah perkataan dalam masa 1 minit ketika bercakap.
Manakala Wanita pula boleh mengeluarkan 100 pata…