Langkau ke kandungan utama

Wargh.....!!!!!!

Tensionnye...!!!!!!!!!!!!!!!

Hari ni dah masuk 14 Julai... Bleh dikatakan tengah bulan dah...Tapi gaji bulan lepas tak dapat lagi!!!!!!!

Macam mana bleh silap buat...? Benda ni kan dah dibuat tiap-tiap bulan...Ish, tak paham betul la diaorang ni...Buat keje pakai apa...? Pakai lutut ke? Huh....

Hari ni memang saya marah... Dah la duit dah takde, gaji tak dapat lagi... 'Bos' yang urus pasal gaji plak cuti... Abis tu, bila bleh dapat gaji?!!! Takkan bulan depan kot.... Diaorang tak pe la, gaji tiap-tiap bulan masuk ikut waktu... Abis orang-orang yang kerja sambilan ni, nak makan batu dengan rumput? Dah la saya keje macam 'buruh kasar'... Takkan tak pikir kebajikan orang lain...Jangan nak ikut ego sendiri je....!!!!

p/s: Maaf sebab 'mengamuk' dalam ni...bukan nak marah sape-sape...Tapi nak marah 'diri sendiri sebab kerja dengan orang yang tak pikir kebajikan orang lain'. Pikir la sendiri....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …

Perbezaan Lelaki Dan Wanita...

Hari ni saya nak kongsi sedikit benda yang mungkin la boleh dianggap sebagai fakta berdasarkan kajian. Saya tak ingat kat mana dapat benda ni. Sekadar nak berkongsi dengan anda semua.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Perbezaan lelaki dan wanita

Lelaki banyak menggunakan otak kiri (berfikir secara saintifik dan logik).
Wanita pula menggunakan kedua-dua otak kanan dan kiri (boleh mengendalikan beberapa perkara dalam satu masa)

Sudut pandangan Lelaki ialah 90 (boleh focus pada sesuatu benda dengan baik)
Sudut pandangan Wanita ialah 120 (cepat perasan kalau ade orang pandang)

Lelaki lebih sesuai memandu pada waktu malam. (Jarak penglihatan yang jauh)
Wanita sesuai memandu pada waktu siang (Sudut pandangan yang luas-lebih peka)

Kulit Lelaki lebih tebal daripada Wanita (sebab tu kulit wanita lebih cepat berkedut dan memerlukan penjagaan rapi)

Lelaki boleh mengeluarkan 40 patah perkataan dalam masa 1 minit ketika bercakap.
Manakala Wanita pula boleh mengeluarkan 100 pata…