Langkau ke kandungan utama

Cepatnya Masa Berlalu...

Hari ini dah 14 September. Bermakna hari ini juga adalah 14 Ramadhan. Pejam celik, dah masuk hari ke 14 kita berpuasa. Dah masuk separuh jalan dah. Cepat betul masa berlalu. Rasa macam masih di awal puasa lagi.

Bila dah di pertengahan ni, saya selalu tertanya-tanya kat diri saya sendiri. Macam mana la puasa-puasa saya selama 13 hari lepas? Diterima ke tak. Cukup ke amalnya. Cukup ke syarat. Macam mana pula dengan baki puasa yang tinggal? Cukup ke kekuatan nak laluinya. Sempat ke nak laluinya. Sempat ke nak habiskannya.

Semua persoalan ni buatkan saya takut. Takut tak sempat nak habiskan ibadah saya. Takut tak sempat nak rasai nikmat Ramadhan penuh berkat ni. Mana la tahu kalau-kalau ini Ramadhan terakhir kita. Semuanya terletak di tangan NYA. Apa yang mampu kita buat, berdoa semoga akan ada Ramadhan lagi untuk kita. INSYAALLAH...

p/s : Ku mengharapkan Ramadhan kali ini penuh makna...

Ulasan

Norsya berkata…
terasa insaf plak bc entry nih..
s b 1 8 9 1 1 9 berkata…
same2 la kita insafkn diri kita....huhu

Catatan popular daripada blog ini

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …

Perbezaan Lelaki Dan Wanita...

Hari ni saya nak kongsi sedikit benda yang mungkin la boleh dianggap sebagai fakta berdasarkan kajian. Saya tak ingat kat mana dapat benda ni. Sekadar nak berkongsi dengan anda semua.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Perbezaan lelaki dan wanita

Lelaki banyak menggunakan otak kiri (berfikir secara saintifik dan logik).
Wanita pula menggunakan kedua-dua otak kanan dan kiri (boleh mengendalikan beberapa perkara dalam satu masa)

Sudut pandangan Lelaki ialah 90 (boleh focus pada sesuatu benda dengan baik)
Sudut pandangan Wanita ialah 120 (cepat perasan kalau ade orang pandang)

Lelaki lebih sesuai memandu pada waktu malam. (Jarak penglihatan yang jauh)
Wanita sesuai memandu pada waktu siang (Sudut pandangan yang luas-lebih peka)

Kulit Lelaki lebih tebal daripada Wanita (sebab tu kulit wanita lebih cepat berkedut dan memerlukan penjagaan rapi)

Lelaki boleh mengeluarkan 40 patah perkataan dalam masa 1 minit ketika bercakap.
Manakala Wanita pula boleh mengeluarkan 100 pata…