Langkau ke kandungan utama

Asam Garam Kehidupan...

Dah seminggu saya tak kemaskini blog saya. Banyak benda nak kena buat, banyak benda nak kena fikir. Maklumlah, dah hujung tahun.

Lepas balik dari program PAC minggu lepas, teruk jugak saya duk tahan sakit badan. Habis sakit 'otot-otot' saya lepas lama tak bersenam dan bersukan. 4,5 hari gak la duk jalan tak betul...Huhu...

Sepanjang seminggu ni, saya lebih banyak menghabiskan masa dengan bermuhasabah diri. Terutamanya selepas PAC yang menyedarkan betapa kerdilnya diri saya jika dibandingkan dengan calon lain. Tak pelah, kalau ada rezeki, dapat. Kalau tak, saya tak kisah.

Minggu lepas juga saya sibuk dengan pengiraan untuk bonus saya tahun ni. Tak banyak pun saya dapat. Dalam RM 500 lebih je sebab ada pengiraan yang khusus untuk kakitangan sambilan macam saya ni.

Tapi yang paling membuat saya 'gembira' adalah berita mengenai pertukaran 'musuh' saya yang akan ke BBP Chukai bermula Januari ini. Ini bermakna, saya tak perlu lagi tengok muka buruk dia tu lepas ni....Hahaha...

p/s : Beruk yang buruk....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …

'Cinta tak kesampaian...'

Hehe....suka sangat tengok gambar ni...kreatif gak orang yang buat kek ni...tapi rasanya tak leh guna untuk majlis kahwin...nanti jadi betul plak...hehehehe

p/s : Credit kepada Asscrewz.com