Langkau ke kandungan utama

Hujung Tahun Yang Sibuk...

Bila dah masuk hujung tahun, banyak perkara perlu diselesaikan. Maksud saya, urusan pejabat la...Hehehe....

Sekarang, kerja kat pejabat dah berlambak atas meja. Tak tahu nak buat mana dulu. Memang pening la sekarang. Dah la nak cuti pulak, tertangguh lagi la kerja.

Tak cukup dengan waktu pejabat, saya dengan Man dah mula buat kerja lebih masa. Malam-malam, kitaorang datang ke pejabat. Bukan apa, nak siapkan banyak kerja lain lagi.

Apapun. sempat lagi saya kemaskini blog saya ni. Seminggu dua ni macam tak sempat je nak kemaskini....Hehehe...

p/s : Tunggu coretan istimewa saya sempena tahun baru.....Hehehe...

Ulasan

tomato_masam berkata…
hye riki~ rafidah sini~ jupe url riki kart blog si sha, hee~ tak sangka ley jupe kart cni lak.. =) ok la..pa pe pun, selamat menyambut tahun baru ye!!~ take care~
s b 1 8 9 1 1 9 berkata…
hai...lama xjumpe....

selamat tahun baru...

Catatan popular daripada blog ini

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …

Perbezaan Lelaki Dan Wanita...

Hari ni saya nak kongsi sedikit benda yang mungkin la boleh dianggap sebagai fakta berdasarkan kajian. Saya tak ingat kat mana dapat benda ni. Sekadar nak berkongsi dengan anda semua.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Perbezaan lelaki dan wanita

Lelaki banyak menggunakan otak kiri (berfikir secara saintifik dan logik).
Wanita pula menggunakan kedua-dua otak kanan dan kiri (boleh mengendalikan beberapa perkara dalam satu masa)

Sudut pandangan Lelaki ialah 90 (boleh focus pada sesuatu benda dengan baik)
Sudut pandangan Wanita ialah 120 (cepat perasan kalau ade orang pandang)

Lelaki lebih sesuai memandu pada waktu malam. (Jarak penglihatan yang jauh)
Wanita sesuai memandu pada waktu siang (Sudut pandangan yang luas-lebih peka)

Kulit Lelaki lebih tebal daripada Wanita (sebab tu kulit wanita lebih cepat berkedut dan memerlukan penjagaan rapi)

Lelaki boleh mengeluarkan 40 patah perkataan dalam masa 1 minit ketika bercakap.
Manakala Wanita pula boleh mengeluarkan 100 pata…