Langkau ke kandungan utama

Tak Dapat Jalan-jalan Di Melaka...

Minggu depan kakitangan pejabat saya mengadakan lawatan ke Melaka sempena majlis perkahwinan salah seorang pegawai bomba di sini. Kebetulan majlis sehari sebelum Tahun Baru Cina. Ramai yang ikut serta.

Saya pun sebenarnya teringin nak ikut sama. Maklumlah, tak pernah pun lagi saya ke Melaka. Tapi cerita ni saya dapat tahu lambat. Saya dah pun beli tiket untuk balik kampung. Lagi pun, saya dah berjanji dengan kawan saya untuk jumpa di Kota Bharu pada cuti ni.

Kalau nak diikutkan, saya boleh je jual balik tiket tu. Saya tak kisah rugi sikit. Cuma saya jenis orang yang pegang pada janji. Lagi pun, saya hormat kawan saya ni. Macam mana pun, saya terpaksa lupakan keinginan untuk makan angin di Melaka demi seorang sahabat. Maklumlah, bukan senang nak cari sahabat yang boleh sama-sama ketawa dan menangis dengan kita. Betul tak...?

Ulasan

zi berkata…
btol 2...baik la awk ni..untg shbt awk...kita pn t'ingn mau jd shbt awk...cudi x
s b 1 8 9 1 1 9 berkata…
bleh je....slalu2 la lawat blog sy ni...smua tetamu dlm blog sy ni adalah kwn sy...

Catatan popular daripada blog ini

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …

Perbezaan Lelaki Dan Wanita...

Hari ni saya nak kongsi sedikit benda yang mungkin la boleh dianggap sebagai fakta berdasarkan kajian. Saya tak ingat kat mana dapat benda ni. Sekadar nak berkongsi dengan anda semua.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Perbezaan lelaki dan wanita

Lelaki banyak menggunakan otak kiri (berfikir secara saintifik dan logik).
Wanita pula menggunakan kedua-dua otak kanan dan kiri (boleh mengendalikan beberapa perkara dalam satu masa)

Sudut pandangan Lelaki ialah 90 (boleh focus pada sesuatu benda dengan baik)
Sudut pandangan Wanita ialah 120 (cepat perasan kalau ade orang pandang)

Lelaki lebih sesuai memandu pada waktu malam. (Jarak penglihatan yang jauh)
Wanita sesuai memandu pada waktu siang (Sudut pandangan yang luas-lebih peka)

Kulit Lelaki lebih tebal daripada Wanita (sebab tu kulit wanita lebih cepat berkedut dan memerlukan penjagaan rapi)

Lelaki boleh mengeluarkan 40 patah perkataan dalam masa 1 minit ketika bercakap.
Manakala Wanita pula boleh mengeluarkan 100 pata…