Langkau ke kandungan utama

Bermulanya Liga Malaysia 2009...

Semalam, sudah bermula musim baru untuk Liga Malaysia. Perlawanan dimulakan dengan Perlawanan Sumbangsih untuk merebut Piala Sultan Ahmad Shah di antara Kedah dan Selangor.

Perlawanan yang diadakan di Stadium Darul Aman, Alor Star itu dipenuhi oleh penyokong dari Kedah dan segelintir penyokong dari Selangor. Namun, penyokong Selangor dianggap bertuah kerana pasukan Red Giants berjaya merangkul piala pertama musim ini. Keputusan 4 - 1 nyata satu keputusan yang memuaskan untuk perlawanan pertama di awal musim.

Dengan prestasi kurang memuaskan oleh Helmi Eliza, penjaga gol Kedah, Selangor memanfaatkan peluang yang terhidang dengan menjaringkan 3 gol pada separuh masa pertama. Jurulatih Kedah, Azrai terpaksa mengeluarkan Helmi dan diganti dengan penjaga gol muda. Kedah hanya mampu memiliki gol saguhati di minit terakhir perlawanan melalui Khyril Muhymeen.

Selain perlawanan antara Kedah dan Selangor, beberapa perlawanan lain turut berlangsung. Namun, tumpuan saya adalah perlawanan pertama pasukan kesayangan saya, Kelantan. Tetapi, perlawanan telah ditunda akibat hujan yang lebat. Saya tak sabar nak tengok keputusan yang bakal diperolehi hasil gabungan pemain-pemain yang baru dibentuk ini. Harap-harap keputusannya memuaskan.

p/s : Gomo Kelate Gomo...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …

Perbezaan Lelaki Dan Wanita...

Hari ni saya nak kongsi sedikit benda yang mungkin la boleh dianggap sebagai fakta berdasarkan kajian. Saya tak ingat kat mana dapat benda ni. Sekadar nak berkongsi dengan anda semua.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Perbezaan lelaki dan wanita

Lelaki banyak menggunakan otak kiri (berfikir secara saintifik dan logik).
Wanita pula menggunakan kedua-dua otak kanan dan kiri (boleh mengendalikan beberapa perkara dalam satu masa)

Sudut pandangan Lelaki ialah 90 (boleh focus pada sesuatu benda dengan baik)
Sudut pandangan Wanita ialah 120 (cepat perasan kalau ade orang pandang)

Lelaki lebih sesuai memandu pada waktu malam. (Jarak penglihatan yang jauh)
Wanita sesuai memandu pada waktu siang (Sudut pandangan yang luas-lebih peka)

Kulit Lelaki lebih tebal daripada Wanita (sebab tu kulit wanita lebih cepat berkedut dan memerlukan penjagaan rapi)

Lelaki boleh mengeluarkan 40 patah perkataan dalam masa 1 minit ketika bercakap.
Manakala Wanita pula boleh mengeluarkan 100 pata…