Langkau ke kandungan utama

Perjalanan Baru Akan Bermula...

Hari Rabu baru ni saya sempat singgah di pejabat. Lepas balik dari KWSP, saya naik ke bahagian kewangan untuk tunjuk penyata KWSP saya. Ada nak kena betulkan sikit lagi.

Sewaktu saya di pejabat, sempat gak saya berjumpa dengan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat F29, En. Zuraidi. Dia ni dah lama keje. Sebelum ni dia keje di Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan. Kiranya sekarang ni dia balik kampung la. Kebetulan jumpa En. Zuraidi ni, dia pun ada la tanya serba sikit tentang tugas kat situ. Saya pun terangkan setakat apa yang patut.

Kakitangan kat pejabat pun lega sebab dah ada F29 nih. Maklumlah, saya pun dah berhenti. Jadi, diaorang risau kalau-kalau ada masalah nanti. Dan mereka pun nampaknya tak terjejas dengan ketiadaan saya. Malah, tak ambil pusing pun sama ada saya ada ke tak. Sama je bagi mereka.

Jadi, saya rasa saya pun akan teruskan la perjalanan hidup saya. Tak perlu nak berharap atau menunggu apa-apa lagi di sini. Mungkin rezeki saya di sini sudah berakhir. Saya kena mencari rezeki saya di tempat lain. Cuma saya berharap bahawa lepas ni nasib saya lebih baik berbanding sebelum ni. Tak ada lagi masalah-masalah yang sama timbul.

Tekadkan semangat, teruskan usaha...INSYAALLAH... Saya mampu bangkit...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …

Perbezaan Lelaki Dan Wanita...

Hari ni saya nak kongsi sedikit benda yang mungkin la boleh dianggap sebagai fakta berdasarkan kajian. Saya tak ingat kat mana dapat benda ni. Sekadar nak berkongsi dengan anda semua.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Perbezaan lelaki dan wanita

Lelaki banyak menggunakan otak kiri (berfikir secara saintifik dan logik).
Wanita pula menggunakan kedua-dua otak kanan dan kiri (boleh mengendalikan beberapa perkara dalam satu masa)

Sudut pandangan Lelaki ialah 90 (boleh focus pada sesuatu benda dengan baik)
Sudut pandangan Wanita ialah 120 (cepat perasan kalau ade orang pandang)

Lelaki lebih sesuai memandu pada waktu malam. (Jarak penglihatan yang jauh)
Wanita sesuai memandu pada waktu siang (Sudut pandangan yang luas-lebih peka)

Kulit Lelaki lebih tebal daripada Wanita (sebab tu kulit wanita lebih cepat berkedut dan memerlukan penjagaan rapi)

Lelaki boleh mengeluarkan 40 patah perkataan dalam masa 1 minit ketika bercakap.
Manakala Wanita pula boleh mengeluarkan 100 pata…