Langkau ke kandungan utama

Mubarak Akur Desakan Rakyat...

Mubarak letak jawatan sebagai Presiden semalam.

Akhirnya, setelah ketegangan hampir 3 minggu di Mesir akibat tunjuk perasaan oleh rakyat, Presiden Hosni Mubarak akhirnya akur dan melepaskan jawatannya semalam. Ini bermakna berakhirlah regim pemerintahannya di Mesir selepas hampir 30 tahun.

Berita ini disambut dengan sorak kegembiraan oleh seluruh rakyat Mesir. Setelah berusaha mendesak Mubarak untuk berundur, kini ianya telah menjadi nyata. Rakyat kini tentu sekali menantikan detik untuk memilih pemimpin baru bagi memacu Mesir ke arah pemerintahan yang lebik demokratik setelah sekian lama dicengkam oleh pentadbiran Mubarak yang dianggap sebagai pemerintahan kuku besi.

Sebagai saudara seagama, saya berharap agar rakyat Mesir mampu membuat pilihan yang terbaik untuk negara mereka. Semoga selepas ini negara Mesir akan kembali aman bagi membolehkan urusan seharian berjalan seperti biasa.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …

'Cinta tak kesampaian...'

Hehe....suka sangat tengok gambar ni...kreatif gak orang yang buat kek ni...tapi rasanya tak leh guna untuk majlis kahwin...nanti jadi betul plak...hehehehe

p/s : Credit kepada Asscrewz.com