Langkau ke kandungan utama

Salam Maulidur Rasul 2011M / 1432H...

Hari ni merupakan sambutan Maulidur Rasul bagi umat Islam. Hari untuk kita menyambut keputeraan Nabi Muhammad S.A.W.

Ternyata sekali sambutan Maulidur Rasul tahun ini menguji ketaatan dan rasa sayang umat Islam pada Rasulullah S.A.W. apabila disambut sehari selepas sambutan Hari Valentine. Di sini la kita dapat membuktikan bahawa rasa sayang dan cinta kita pada ALLAH dan Rasulullah adalah lebih bermakna. Daripada kita merayakan sambutan yang nyata sekali terpesong dari tuntutan ajaran Islam, lebih baik kita berselawat ke atas nabi junjungan kita, Nabi Muhammad S.A.W.

Di kesempatan ini saya ingin mengucapkan Selamat Menyambut Maulidur Rasul 2011, 15 Februari 2010 Masihi, bersamaan 12 Rabiul Awal 1432 Hijrah. Semoga kita lebih menyayangi dan menyintai Rasulullah S.A.W. serta ajaran dan amalannya. InsyaAllah...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

'Cinta tak kesampaian...'

Hehe....suka sangat tengok gambar ni...kreatif gak orang yang buat kek ni...tapi rasanya tak leh guna untuk majlis kahwin...nanti jadi betul plak...hehehehe

p/s : Credit kepada Asscrewz.com

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …