Langkau ke kandungan utama

Sehari Di MIS...

Sabtu lepas, biasa la, keje macam biasa. Tapi, yang tak seronoknya, air-cond bilik saya tu rosak. Berpanas la saya dengan budak-budak bahagian saya. Sampaikan nak buat kerja pun takde mood.

Masa rehat tengahari, lepas makan, pusing-pusing jap dengan member-member dalam KB Mall tu. Macam biasa la. Kebetulan member nak beli broadband prepaid. Masa dia duk beli kat kawasan promosi DiGi tu, sempat la gak bergambar dengan 'gold man' & 'purple man'. Mungkin dia datang untuk promosi DiGi tu kot.




Lepas rehat, kami sempat lagi bergambar dalam bilik. Maklumlah, sambil-sambil nak kemas bilik, nak gak tampal gambar kami dalam bilik. Macam-macam gelagat la boleh dilihat. Gembira je. Walaupun dalam keadaan panas, boleh lagi sakat-menyakat.











Saya harap rasa gembira ni bukan la suasana sementara. Biarlah selalu je camni. Kerja pun takde la tension sangat nanti. Tapi kena la ingat, kerja tetap kena diutamakan. Nama pun datang kerja,kan...

Apa pun, semoga keluarga MIS ni akan tetap bersatu....InsyaALLAH...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …

Perbezaan Lelaki Dan Wanita...

Hari ni saya nak kongsi sedikit benda yang mungkin la boleh dianggap sebagai fakta berdasarkan kajian. Saya tak ingat kat mana dapat benda ni. Sekadar nak berkongsi dengan anda semua.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Perbezaan lelaki dan wanita

Lelaki banyak menggunakan otak kiri (berfikir secara saintifik dan logik).
Wanita pula menggunakan kedua-dua otak kanan dan kiri (boleh mengendalikan beberapa perkara dalam satu masa)

Sudut pandangan Lelaki ialah 90 (boleh focus pada sesuatu benda dengan baik)
Sudut pandangan Wanita ialah 120 (cepat perasan kalau ade orang pandang)

Lelaki lebih sesuai memandu pada waktu malam. (Jarak penglihatan yang jauh)
Wanita sesuai memandu pada waktu siang (Sudut pandangan yang luas-lebih peka)

Kulit Lelaki lebih tebal daripada Wanita (sebab tu kulit wanita lebih cepat berkedut dan memerlukan penjagaan rapi)

Lelaki boleh mengeluarkan 40 patah perkataan dalam masa 1 minit ketika bercakap.
Manakala Wanita pula boleh mengeluarkan 100 pata…