Langkau ke kandungan utama

Kelayakan Sukan Olimpik 2012 : Malaysia 2 - 0 Pakistan...

 Aksi perlawanan Malaysia menentang Pakistan


Secara peribadi, semua penyokong merasakan bahawa Malaysia patut menang dengan jumlah jaringan yang lebih besar. Mungkin sesuatu perlu dilakukan oleh jurulatih, Ong Kim Swee.

Kedua-dua gol terhasil pada separuh masa pertama, iaitu di awal permainan dan minit-minit terakhir separuh masa pertama. Sepanjang separuh masa kedua, Malaysia gagal menembusi pintu gol Pakistan walaupun Pakistan hanya beraksi dengan 10 orang pemain selepas pemain mereka mengasari penjaga gol Malaysia, Khairul Fahmi Che Mat. Para pemain gagal memanfaatkan peluang untuk menambah jumlah gol pada separuh masa kedua.

Untuk pusingan kedua nanti, Malaysia akan bertandang ke Pakistan. Walaupun berbekalkan 2 gol, skuad bimbingan Kim Swee tidak seharusnya mengambil mudah cabaran dari Pakistan. Malah, Malaysia perlu mempertajamkan bahagian serangan. Kurang persefahaman dan gugup menjejaskan usaha untuk menjaringkan gol.

Semoga Kim Swee berjaya mengatasi beberapa masalah yang jelas ketika ini sebelum pusingan kedua nanti. Doa rakyat Malaysia sentiasa mengiringi perjuangan pemain negara.

Malaysia Boleh...!

Gomo Malaysia Gomo...!

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …

'Cinta tak kesampaian...'

Hehe....suka sangat tengok gambar ni...kreatif gak orang yang buat kek ni...tapi rasanya tak leh guna untuk majlis kahwin...nanti jadi betul plak...hehehehe

p/s : Credit kepada Asscrewz.com