Langkau ke kandungan utama

Sedih Tinggalkan 2011, Teruja Menanti 2012...

Alhamdulillah...Hari ni kita sampai ke hari yang terakhir di tahun 2011. Macam mana tahun 2011 anda semua? Ok ke..?

Secara peribadi, 2011 merupakan tahun yang bermakna untuk saya. Nape? Sebab ada 2 azam besar saya pada tahun ini telah tercapai. (Klik sini untuk baca azam 2011 saya)

Pada tahun ini, saya mencapai azam besar pertama say iaitu memiliki kenderaan sendiri. Pada awal Mei 2011, saya dah ada kereta saya. Pada bulan yang saya saya merealisasikan azam besar kedua saya iaitu mendapat kerja yang tetap. Alhamdulillah....Semuanya berjalan lancar.

Untuk tahun 2012, rasanya tak ada azam besar yang saya nak capai. Cuma, saya berazam untuk mengukuhkan lagi diri saya. Terutamanya dari segi kerjaya dan kewangan. Ada gak yang suruh saya letakkan misi untuk dapat pasangan tahun 2012 nanti. Tapi rasanya tu bergantung pada jodoh. Kalau ada, ok la.

Apa pula azam baru anda semua...? Semoga semuanya akan tercapai di tahun 2012 nanti...InsyaALLAH...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …

Perbezaan Lelaki Dan Wanita...

Hari ni saya nak kongsi sedikit benda yang mungkin la boleh dianggap sebagai fakta berdasarkan kajian. Saya tak ingat kat mana dapat benda ni. Sekadar nak berkongsi dengan anda semua.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Perbezaan lelaki dan wanita

Lelaki banyak menggunakan otak kiri (berfikir secara saintifik dan logik).
Wanita pula menggunakan kedua-dua otak kanan dan kiri (boleh mengendalikan beberapa perkara dalam satu masa)

Sudut pandangan Lelaki ialah 90 (boleh focus pada sesuatu benda dengan baik)
Sudut pandangan Wanita ialah 120 (cepat perasan kalau ade orang pandang)

Lelaki lebih sesuai memandu pada waktu malam. (Jarak penglihatan yang jauh)
Wanita sesuai memandu pada waktu siang (Sudut pandangan yang luas-lebih peka)

Kulit Lelaki lebih tebal daripada Wanita (sebab tu kulit wanita lebih cepat berkedut dan memerlukan penjagaan rapi)

Lelaki boleh mengeluarkan 40 patah perkataan dalam masa 1 minit ketika bercakap.
Manakala Wanita pula boleh mengeluarkan 100 pata…