Langkau ke kandungan utama

Buat Kerja Lebih Masa...

Mula Hari Rabu bari ni, saya dan Man dikehendaki berada di pejabat semasa pihak luar datang untuk memasang dinding untuk dijadikan bilik di pejabat saya. Kami datang tengok-tengok je, maklumlah, kena ada yang jaga pejabat semasa orang luar buat kerja.

Hari Rabu, kami tunggu dari jam 9.00 malam sampai jam 11.00 malam. Hari Khamis lagi lama, dari jam 9.00 malam sampailah ke jam 2.00 pagi. Letih gak duk tunggu je. Disebabkan kerja-kerja tak siap lagi, hari ni sambung balik. Dari jam 10.00 pagi lagi datang. Tak tahu habis bila sebab lepas diaorang siap biat kerja, saya dengan Man pulak yang kena buat kerja. Kena susun balik pejabat yang jadi kucar kacir dan sediakan ruang dan tempat untuk kerani baru yang akan mula tugas esok.

Lebih betul la. Tapi nak buat macam mana, dah kerja. Buat je la selagi diperlukan ni. Nanti bila dah berhenti kerja, rindu pulak....Huhuhu...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

'Cinta tak kesampaian...'

Hehe....suka sangat tengok gambar ni...kreatif gak orang yang buat kek ni...tapi rasanya tak leh guna untuk majlis kahwin...nanti jadi betul plak...hehehehe

p/s : Credit kepada Asscrewz.com

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …