Langkau ke kandungan utama

Lengkap 4 Pasukan...

Lengkaplah 4 pasukan terbaik yang bakal beraksi di peringkat separuh akhir Piala Dunia FIFA 2010. Setelah Uruguay dan Belanda menempah tempat awal, semalam giliran 2 lagi pasukan yang berjaya iaitu Jerman dan Sepanyol.

Jaringan kedua Miroslav Klose

Perlawanan antara Jerman dan Argentina semestinya memberi kejutan kepada peminat setia Argentina. Sebelum perlawanan bermula, kedua-dua pasukan diramal mampu memberi saingan seimbang. Namun, kemenangan 4-0 Jerman adalah sesuatu yang diluar jangkaan. Jumlah jaringannya terlalu besar untuk pasukan yang dikatakan mempunyai peluang untuk mara ke akhir. 2 jaringan Miroslav Klose memberi gambaran bahawa Jerman sudah berjaya mengatasi Argentina dari semua sudut.

Jaringan David Villa sekali lagi menyelamatkan Sepanyol

Satu perlawanan di antara Paraguay dan Sepanyol menyaksikan Juara Eropah, Sepanyol menang 1-0. Jaringan tunggal David Villa memadai untuk Sepanyol mara ke peringkat separuh akhir. Namun, melihatkan prestasi Jerman yang berjaya membuat jaringan besar, ternyata Sepanyol perlu memikirkan sesuatu yang hebat jika berhasrat untuk mara ke perlawanan akhir.

Tentunya saingan separuh akhir nanti menjanjikan sesuatu yang menarik dengan aksi-aksi yang bertenaga dari pasukan yang bertanding. Sama-sama kita nantikan.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …

'Cinta tak kesampaian...'

Hehe....suka sangat tengok gambar ni...kreatif gak orang yang buat kek ni...tapi rasanya tak leh guna untuk majlis kahwin...nanti jadi betul plak...hehehehe

p/s : Credit kepada Asscrewz.com