Langkau ke kandungan utama

Kelayakan Piala Dunia 2014 : Malaysia 1 (4) - (6) 1 Singapura...

Apa lagi nak dikata....

Semalam, seluruh peminat bola sepak tempatan kecewa dengan kegagalan skuad negara mara ke pusingan ketiga Kelayakan Piala Dunia 2014. Keputusan seri 1 - 1 di antara Malaysia dengan Singapura meranapkan impian seluruh rakyat Malaysia untuk melihat pasukan kebangsaan mara dengan lebih jauh lagi.

Jaringan tunggal Safee Sali semalam gagal menyelamatkan Malaysia.

Separuh masa pertama agak mendebarkan untuk skuad negara apabila Singapura banyak mengancam kubu negara. Ketiadaan Aidil yang terpaksa dikeluarkan pada pertengahan separuh masa pertama jelas menjejaskan barisan pertahanan, sekaligus membolehkan penyerang Singapura membuat percubaan. Mujurlah Khairul Fahmi beraksi dengan cemerlang bagi menafikan beberapa peluang bahaya dari Singapura. Keputusan 0 - 0 kekal pada separuh masa pertama.

Malaysia menampilkan aksi lebih baik pada separuh masa kedua. Hasil usaha para pemain, gol pertama Malaysia akhirnya diperolehi pada minit ke 57 hasil jaringan Safee Sali. Jaringan itu nyata sekali memberi semangat untuk para pemain untuk memberu 1 lagi gol bagi menghidupkan peluang skuad negara. Namun, barisan pertahanan sekali lagi hilang fokus dan membolehkan Singapura menyamakan kedudukan pada minit ke 71. Selepas jaringan itu, para pemain negara jelas seperti sudah hilang semangat melawan. Bagaikan sudah tahu akan kegagalan itu, mereka gagal memberikan aksi cemerlang seperti permulaan separuh masa kedua. Dan akhirnya, keputusan seri 1 - 1 itu memusnahkan impian rakyat Malaysia untuk melihat kejayaan skuad negara.

 
 Khairul Fahmi jelas kecewa dengan keputusan semalam setelah beraksi dengan cemerlang.

 Apa lagi nak dikata. Semuanya sudah berakhir....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

'Cinta tak kesampaian...'

Hehe....suka sangat tengok gambar ni...kreatif gak orang yang buat kek ni...tapi rasanya tak leh guna untuk majlis kahwin...nanti jadi betul plak...hehehehe

p/s : Credit kepada Asscrewz.com

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …