Langkau ke kandungan utama

Kursus Induksi Dalaman...





Bermula 27 Jun hingga 1 Julai lalu, saya dan beberapa lagi pensyarah baru telah menghadiri Kursus Induksi Dalaman. Kursus ini dianjurkan oleh ULPL, Politeknik Muadzam Shah. Kursus induksi ini bukanlah induksi yang perlu dihadiri untuk pengesahan jawatan, tetapi kursus dalaman untuk memberi pendedahan awal kepada kakitangan yang baru dilantik.

Pelbagai maklumat telah dikongsikan oleh beberapa penceramah sepanjang kursus ini berlangsung. Antaranya ialah perkara-perkara yang perlu diketahui sebagai penjawat awam, contohnya soal cuti, perumahan, aset dan tuntutan kewangan. Selain itu, turut diterangkan juga ialah maklumat mengenai Politeknik Muadzam Shah, contohnya maklumat mengenai setiap jabatan, unit-unit yang ada dan juga tugasan-tugas setiap unit. Sedikit sebanyak maklumat yang diberikan sepanjang kursus ini dapat membantu setiap peserta dalam menjalani kehidupan dan tugasan sebagai Pegawai Pendidikan Pengajian Tinggi DH41 di Politeknik Muadzam Shah ni.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …

'Cinta tak kesampaian...'

Hehe....suka sangat tengok gambar ni...kreatif gak orang yang buat kek ni...tapi rasanya tak leh guna untuk majlis kahwin...nanti jadi betul plak...hehehehe

p/s : Credit kepada Asscrewz.com