Langkau ke kandungan utama

Kalau dah sampai masanya...

Dalam sehari dua ni, banyak saya dengar berita mengenai kematian orang-orang yang saya kenal...Kalau semalam, saya ada post mengenai pemergian salah seorang pegawai bomba di tempat saya kerja...Hari ini pula saya dikhabarkan dengan pemergian ibu kepada pemilik kantin di bomba iaitu Kak Dah...Saya tak pasti pula puncanya...Kalau dah sampai masanya, maka pergilah ia menemui Tuhan...Kita yang tinggal ni perlulah meneruskan hidup...

Kadang-kadang, mungkin kita leka dan lalai dengan duniawi...Kerja, kawan-kawan, hiburan dan sebagainya...Dan apabila berlaku sesuatu kematian, kita kembali sedar bahawa kita tidak semestinya terus hanyut...Hanyut dibuai arus duniawi sedangkan alam yang kekal, iaitu Akhirat akan tiba bila-bila masa tanpa kita ketahui...

Saya sendiri tidak menafikan bahawa saya sendiri merasa insaf tentang apa yang berlaku...Benar apa yang dikatakan bahawa ajal dan maut tidak mengenal usia...Oleh itu, perlulah kita mempersiapkan diri kita dengan secukupnya sebelum menemui Yang Maha Esa....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

'Cinta tak kesampaian...'

Hehe....suka sangat tengok gambar ni...kreatif gak orang yang buat kek ni...tapi rasanya tak leh guna untuk majlis kahwin...nanti jadi betul plak...hehehehe

p/s : Credit kepada Asscrewz.com

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …