Langkau ke kandungan utama

Selamat Hari Bapa...

Selamat Hari Bapa...

Kalau di bulan Mei, kita akan meraikan Hari Ibu. Di bulan Jun pulak, kita akan menyambut Hari Bapa...

Seperti ibu, bapa merupakan insan yang paling penting dalam kehidupan manusia. Jasa dan pengorbanan seorang bapa sukar dinilai dengan kata-kata. Segala penat dan jerih tak pernah menjadi penghalang demi memastikan keluarganya sempurna.

Cara seorang bapa menunjukkan kasih sayangnya cukup berbeza dengan seorang ibu. Seorang bapa tidak menunjukkan kasih sayangnya secara nyata. Penuh dengan sikap berahsia, bapa akan membiarkan rasa sayangnya dipendam sahaja. Tetapi apabila memerlukan, bapa akan memberikan segalanya demi memastikan semuanya berjalan lancar untuk keluarga tercinta.

Seharian bekerja dengan tulang empat kerat menjadi bukti kegigihan seorang bapa. Bagi yang bekerja dalam bidang profesional, mungkin kerjanya lebih menggunakan ketahanan mental. Tetapi jika hanya pekerja bawahan, kudrat tua menjadi taruhan. Seperti bapa saya, segala tenaga yang ada akan digunakan bagi mencari sesuap nasi untuk sekeluarga. Kais pagi, makan pagi. Kais petang, makan petang. Namun, selagi ada kudrat, tak akan sekali pun tugasnya ditinggalkan. Sebagai ketua keluarga, ternyata tugasnya bukanlah mudah.

Sempena Hari Bapa kali ini, saya ingin merakam jutaan terima kasih di atas segala usaha dan pengorbanan bapa saya di dalam memastikan saya berjaya. Sampai bila-bila pun, tak akan terbalas segala jasa mu.

Abah, terima kasih. Abah tetap yang terbaik, dunia dan akhirat...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …

Perbezaan Lelaki Dan Wanita...

Hari ni saya nak kongsi sedikit benda yang mungkin la boleh dianggap sebagai fakta berdasarkan kajian. Saya tak ingat kat mana dapat benda ni. Sekadar nak berkongsi dengan anda semua.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Perbezaan lelaki dan wanita

Lelaki banyak menggunakan otak kiri (berfikir secara saintifik dan logik).
Wanita pula menggunakan kedua-dua otak kanan dan kiri (boleh mengendalikan beberapa perkara dalam satu masa)

Sudut pandangan Lelaki ialah 90 (boleh focus pada sesuatu benda dengan baik)
Sudut pandangan Wanita ialah 120 (cepat perasan kalau ade orang pandang)

Lelaki lebih sesuai memandu pada waktu malam. (Jarak penglihatan yang jauh)
Wanita sesuai memandu pada waktu siang (Sudut pandangan yang luas-lebih peka)

Kulit Lelaki lebih tebal daripada Wanita (sebab tu kulit wanita lebih cepat berkedut dan memerlukan penjagaan rapi)

Lelaki boleh mengeluarkan 40 patah perkataan dalam masa 1 minit ketika bercakap.
Manakala Wanita pula boleh mengeluarkan 100 pata…