Langkau ke kandungan utama

Sepanyol....Juara EURO 2008...



Setelah kali pertama memenangi EURO pada tahun 1964, akhirnya Sepanyol berjaya menjulang piala Henry Delaunay bagi EURO 2008 ini. Penantian selama 44 tahun akhirnya berjaya dileraikan oleh jaringan tunggal Fernando Torres pada minit ke-33 bagi menewaskan Jerman. Jaringan bijak dari Fernando Torres itu berjaya menjadi pemisah di antara kedua-dua pasukan. Dengan kehadiran Michael Ballack yang dapat beraksi, Jerman terus cuba mendapatkan gol penyamaan sehingga ke wisel penamat, namun benteng Sepanyol berjaya mengekang asakan mereka dari membolosi gol kawalan Iker Casillas.

Diiktiraf Pemain Terbaik Perlawanan Akhir, Fernando Torres dijulang sebagai wira apabila menjaringkan gol yang cukup berharga buat Sepanyol, dan juga hadiah perpisahan buat jurulatih Aragones yang akan mengendalikan kelab Turki selepas tamatnya EURO 2008 ini.

Apa pun, tahniah buat pasukan Sepanyol. Semoga kegemilangan ini dapat dipertahankan.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

'Cinta tak kesampaian...'

Hehe....suka sangat tengok gambar ni...kreatif gak orang yang buat kek ni...tapi rasanya tak leh guna untuk majlis kahwin...nanti jadi betul plak...hehehehe

p/s : Credit kepada Asscrewz.com

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …