Langkau ke kandungan utama

Temuduga Di Kumpulan Ehsan Berhad...

Macam yang saya cerita minggu lepas, saya dipanggil untuk temuduga di Farmasi Ehsan, Pasir Puteh untuk jawatan Pengurusa IT di Kumpulan Ehsan Berhad. Saya awal-awal lagi dah sampai kat Pasir Puteh sebab nak cari tempat tu. Rupa-rupanya tepi jalan je...Hehehehe...

Sebenarnya temuduga ni ada untuk 3 jawatan. Pembantu Pemasaran, Pengurus IT, dan Pembantu Stor. Ramai gak la yang dipanggil.

Semasa temuduga tu, saya jawab memang yakin. Rasanya tak ada masalah la kalau tengok 'prestasi' saya semasa temuduga tu. Cuma 1 perkara yang menjejaskan peluang saya mendapat jawatan tu, dan sememangnya saya tak dapat jawatan tu. Perkara tu adalah kerana saya tak ada lesen memandu...Huhuhuhu.....

Rasa macam rugi je. Peluang nak dapat kerja cerah, tapi bila dah tak ada lesen, terus tertutup peluang. Apa kan daya, dah nasib badan. Bukannya saya tak pernah buat lesen, tapi lesen saya sampai L je. Pastu kena 'tipu' dengan sekolah memandu tu. Waaarghhhhhhh.....Tension betul bila ingat balik kat sekolah memandu tu....Tapi, semua dah lepas. Tak guna nak sesal. Dah nasib saya macam ni....huhuhu....

p/s:Rasanya kena buat lesen dulu, baru boleh cari kerja....

Ulasan

lempeng berkata…
InsyaAllah....Allah tu adil dan saksama... kadangkala sedikit ujian tu adalah utk menjadikan kita lebih tabah dan percayalah, rezeki itu ada.

REVOLUSI LEMPENG.
s b 1 8 9 1 1 9 berkata…
yela...terima je la...mgkin Allah nak bagi sy keje yg bagus lg kot....hehe

Catatan popular daripada blog ini

'Cinta tak kesampaian...'

Hehe....suka sangat tengok gambar ni...kreatif gak orang yang buat kek ni...tapi rasanya tak leh guna untuk majlis kahwin...nanti jadi betul plak...hehehehe

p/s : Credit kepada Asscrewz.com

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …