Langkau ke kandungan utama

Terima Kasih Semua...



Saya tak sangka sebenarnya ada orang nak sambut hari jadi saya. Terharu gak saya. Yela, dah lama tak sambut. Kek, kuih dan air ditaja sepenuhnya oleh Kak Azni. Terima kasih banyak-banyak Kak Azni ek....Hehehe....

Saya juga nak ucap terima kasih pada semua yang telah memberi ucapan selamat pada saya. Saya hargai ucapan dan ingatan anda semua pada saya sempena hari jadi saya ni. Yang hantar SMS, saya dah balas balik. Yang hantar ucapan dalam Friendster pun saya dah balas. Terima kasih banyak-banyak saya ucapkan.

Petang ni saya akan balik kampung sempena cuti Hari Kebangsaan 31 Ogos. Ditambah pula dengan awal Ramadhan yang mungkin tiba pada 1 September nanti, saya sambung cuti 2 hari lagi. Mungkin 3 September (Rabu) baru saya masuk keje balik. Jadi, saya pun online hari Rabu gak la ek...Hehehe...

Ulasan

are.chix berkata…
Epi belated burfday kawanku... dh makin tue.. hehehe.. bila lagi nk diri umah tgga ni... :D
Norsya berkata…
Selamat Hari Jadi Riki :)
Wah, bestnye ada org celebrate Hari Lahir :)
Selamat Berpose :)
s b 1 8 9 1 1 9 berkata…
hehe...thanks smua...

Catatan popular daripada blog ini

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …

Perbezaan Lelaki Dan Wanita...

Hari ni saya nak kongsi sedikit benda yang mungkin la boleh dianggap sebagai fakta berdasarkan kajian. Saya tak ingat kat mana dapat benda ni. Sekadar nak berkongsi dengan anda semua.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Perbezaan lelaki dan wanita

Lelaki banyak menggunakan otak kiri (berfikir secara saintifik dan logik).
Wanita pula menggunakan kedua-dua otak kanan dan kiri (boleh mengendalikan beberapa perkara dalam satu masa)

Sudut pandangan Lelaki ialah 90 (boleh focus pada sesuatu benda dengan baik)
Sudut pandangan Wanita ialah 120 (cepat perasan kalau ade orang pandang)

Lelaki lebih sesuai memandu pada waktu malam. (Jarak penglihatan yang jauh)
Wanita sesuai memandu pada waktu siang (Sudut pandangan yang luas-lebih peka)

Kulit Lelaki lebih tebal daripada Wanita (sebab tu kulit wanita lebih cepat berkedut dan memerlukan penjagaan rapi)

Lelaki boleh mengeluarkan 40 patah perkataan dalam masa 1 minit ketika bercakap.
Manakala Wanita pula boleh mengeluarkan 100 pata…