Langkau ke kandungan utama

Osama Bin Laden Terbunuh...


Rasanya semua orang kenal siapa Osama Bin Laden. Osama menjadi orang paling dikehendaki dalam sejarah negara Amerika Syarikat setelah kejadian 11 September 2001. Dalam kejadian tersebut, rangkaian Al-Qaeda dikatakan bertanggungjawab melakukan serangan sehingga mengorbankan banyak nyawa. Pelbagai cara dilakukan oleh Amerikat syarikat untuk menangkap dan membunuh Osama. Banyak kali mereka gagal. 

 

Hari ini, Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama mengumumkan bahawa tentera Amerika Syarikat berjaya membunuh Osama Bin Laden dalam satu serangan di Pakistan. Ini bermakna, penantian hampir 10 tahun untuk memburu Osama telah pun berakhir.

 

Turut disiarkan adalah gambar yang dikatakan mayat Osama setelah menjadi mangsa serangan tentera Amerika Syarikat. Ternyata berita kematian Osama ini menjadi berita utama seluruh dunia hari ini.


Segala kebenaran dan kesahihan tuduhan Amerika Syarikat terhadap Osama selama ini, hanya ALLAH tahu kebenarannya...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

'Cinta tak kesampaian...'

Hehe....suka sangat tengok gambar ni...kreatif gak orang yang buat kek ni...tapi rasanya tak leh guna untuk majlis kahwin...nanti jadi betul plak...hehehehe

p/s : Credit kepada Asscrewz.com

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …