Langkau ke kandungan utama

Seminggu....

Seminggu duk umah tanpa internet memang saat yang boring. Nak buat macam mana, broadband tak bayar lagi...Huhuhu...

Dalam seminggu ni, takde apa yang menarik pun. Lagi pun saya duk umah je. Kalau ada pun cerita best pasal bola je la. Malam ni pun ada separuh akhir kedua Piala FA 2011 antara Kelantan dengan Selangor. Saya yakin Kelantan memang dah boleh mara ke perlawanan akhir yang dijangka berlangsung pada 11 Jun 2011.

Pasal keje pulak, saya baru je siapkan persiapan hari ni. Tak la banyak sangat. Setakat yang penting je. Lagi pun, saya tade duit sekarang ni. Tak tau la cukup ke tak duit ni sementara nak tunggu gaji nanti. Maklumlah, bulan-bulan awal bila masuk keje dengan kerajaan ni belum ada gaji lagi. Banyak benda nak kena selesaikan sebelum boleh rasa gaji pertama tu.

Semalam, adik saya dah sampai dari KL. Dia balik cuti sebab dah lama dia tak balik KB. Lagi pun, nanti saya nak kena drive gi Putrajaya. Dia akan tunjuk jalan la nanti. Sejak saya dah ada keta ni, dia tak tengok lagi. Dia yang tolong urus sebenarnya dengan ejen tuh. Ni la baru dia boleh tengok. Siap bergambar dalam bonet keta lagi...Hehehe...


Kebetulan adik saya balik, keluarga saya buat la majlis solat hajat dan kesyukuran secara ringkas semalam. Jemput kawan-kawan terdekat je. Saya ada jemput gak kawan-kawan keje kat Pacific KB Mall. Tapi Syam dengan Anis je yang dapat datang. Sedih gak sebab tak dapat jumpa kawan-kawan yang lain. Takpelah, diaorang ada urusan lain.

Pagi esok, saya dan adik saya akan gerak dah. Kami singgah Terengganu dulu, sebelum gerak ke Putrajaya. Saya akan tinggal di rumah kawan di Putrajaya sementara tunggu hari lapor diri pada Khamis nanti. Macam-macam perasaan yang saya rasa sekarang ni. Gembira, takut, risau...Semua ada....Berdebar-debar gak ni.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

'Cinta tak kesampaian...'

Hehe....suka sangat tengok gambar ni...kreatif gak orang yang buat kek ni...tapi rasanya tak leh guna untuk majlis kahwin...nanti jadi betul plak...hehehehe

p/s : Credit kepada Asscrewz.com

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …