Langkau ke kandungan utama

BBQ Bersama Warden...

Semalam telah diadakan BBQ yang melibatkan para warden. Sesi makan-makan tu diadakan bagi meraikan Ijam yang bakal berpindah ke Politeknik Mukah. Kiranya sesi majlis perpisahan gak la.

Dalam kul 8.30 malam, Rizal, Wak, Iqbal Ariff dah ada di Pusat Sukan untuk mula membakar ayam. Masa tu saya, Ijam & Asyran baru sampai. So, kami pun sama-sama la mula bakar ayam Dalam kul 9 lebih, dah makin ramai warden yang sampai bersama-sama makanan yang disediakan. Ada bawa kek, kuew tiaw goreng, sate, cocktail, dan yang lain lagi. Banyak gak la makanan semalam.

Agak meriah la suasana semalam. Ramai  yang datang. Masing-masing ada cerita nak dikongsikan bersama. Ada gak yang pergi layan karaoke kat dalam Pusat Sukan tu. Mail la yang paling kuat nyanyi. Hehehe...

Makan-makan tu berlaruan sehingga kul 11 lebih gak la. Memang makan sampai perut pun dah sendat. Maklumlah, banyak juadah yang terhidang. Yang lebih penting sebenarnya adalah ingatan para rakan-rakan warden pada Ijam yang bakal berpindah.  Semuanya berharap agar Ijam sentiasa cemerlang di tempat baru. Maklumlah, mesti seronok dapat berkhidmat di kampung halaman sendiri.

Saya kongsikan di sini gambar-gambar yang diambil semalam.




























Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …

Perbezaan Lelaki Dan Wanita...

Hari ni saya nak kongsi sedikit benda yang mungkin la boleh dianggap sebagai fakta berdasarkan kajian. Saya tak ingat kat mana dapat benda ni. Sekadar nak berkongsi dengan anda semua.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Perbezaan lelaki dan wanita

Lelaki banyak menggunakan otak kiri (berfikir secara saintifik dan logik).
Wanita pula menggunakan kedua-dua otak kanan dan kiri (boleh mengendalikan beberapa perkara dalam satu masa)

Sudut pandangan Lelaki ialah 90 (boleh focus pada sesuatu benda dengan baik)
Sudut pandangan Wanita ialah 120 (cepat perasan kalau ade orang pandang)

Lelaki lebih sesuai memandu pada waktu malam. (Jarak penglihatan yang jauh)
Wanita sesuai memandu pada waktu siang (Sudut pandangan yang luas-lebih peka)

Kulit Lelaki lebih tebal daripada Wanita (sebab tu kulit wanita lebih cepat berkedut dan memerlukan penjagaan rapi)

Lelaki boleh mengeluarkan 40 patah perkataan dalam masa 1 minit ketika bercakap.
Manakala Wanita pula boleh mengeluarkan 100 pata…